Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:35:00 GMT

ارسال ۲۵۰۰ دستگاه چادر به مناطق زلزله‌زده قطور

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۱۱۴

ارسال ۲۵۰۰ دستگاه چادر به مناطق زلزله‌زده قطور

«سعید رهبر سوره» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۲۳۰ تخته پتو و یک‌هزار و ۵۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و سایر اقلام ضروری به این مناطق ارسال شده تا در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ۲۳۵ نفر نیروی امدادی در قالب ۵۱ تیم فعال برای امدادرسانی در منطقه زلزله‌زده قطور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار تجهیزات خودرویی بیان کرد: ۷۲ دستگاه خودرو شامل ۱۱ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه کمک‌دار، سه دستگاه خودرو نجات، ۲ دستگاه کامیونت، چهار دستگاه خودرو سواری و ۲۸ دستگاه انواع خودرو توسط سایر ارگان‌ها به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تیم‌های اسکان اضطراری در حال برپایی کمپ اسکان در مناطق زلزله‌زده هستند، تاکید کرد: هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با هدف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، از نخستین ساعات وقوع زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارد.

«رهبرسوره» اضافه کرد: نیروهای عملیاتی استان با تجهیزات کامل برای اعزام به مناطق زلزله‌زده و ارسال اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا  علاوه بر ده‌ها زمین‌لرزه با شدت کم و متوسط، روز یکشنبه منطقه قطور خوی ۲ بار با زمین‌لرزه نسبتا شدید لرزید که این امر موجب مصدومیت حدود ۸۵ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام روستاییان و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی حداقل هشت روستای این منطقه شد.

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی خوی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی زلزله قطور آذربایجان غربی خوی زلزله مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی گفت: ۵۳۶ اثر از ده کشور جهان به دبیرخانه هجدهمین دوره این جشنواره ارسال شده و روند داوری‌ها ادامه دارد.

علیرضا نوروزی افزود: از این تعداد، ۴۱۶ مورد از پانزده استان کشور و ۱۲۰ اثر از نُه کشور‌ دیگر از  جمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ شاعر از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: شاعرانی از آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در جشنواره امسال مشارکت دارند.

نوروزی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند