Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:45:59 GMT

شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۱۲۸

شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم»، اهمیت مطالعه در میان نوجوانان و تأثیری که بر زندگی آنان دارد را در سرمقاله می‌خوانیم.

مقاله «روزهایی که به پیروزی انجامید» همراه با مقدمه‌ای کامل در خصوص تلاش و وحدت مردم ایران در مبارزه علیه استکبار، به معرفی دهه فجر برای نوجوانان اختصاص دارد.

داستان «میهمان ناخوانده»، یکی از نزدیکان امام خمینی(ره) با تعریف خاطره‌ای از ایشان، نحوه برخورد محبت آمیز امام را با حیوانات به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شماره از زمزم، بنا به روال همیشگی در خصوص پرداختن به مهارت‌های زندگی، نکاتی کاربردی در ارتباط با مهارت دستیابی به تمرکز و اهمیت آن در پیشبرد اهداف آموزشی دانش‌آموزان پرداخته است.

در مقاله تصویری «آداب معاشرت» با اشاره به تفاوت فرهنگ‌ها با مقدمه‌ای خواندنی و تصاویری جذاب به این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

زمزم در خصوص معرفی آنچه از منظر این کتاب آسمانی مهم است، در خلال آیاتی از قرآن کریم به آب، این مایه حیاتی پرداخته است.  قصه‌ای از مثنوی مولوی با نام «پند گنجشک»، همراه با پیامی آموزنده به معرفی فرهنگ و ادب غنی ایران اختصاص دارد.

مطلب «سخنی با خدا» رازو نیازی زیباست با خداوند از زبان چند کودک و نوجوان، مقاله «چگونه پیروز شویم؟» با اشاره به آیه یازده از سوره رعد قرآن کریم، به این واقعیت می‌پردازد که چگونه یک جامعه با عزم و اراده می‌تواند سرنوشت خویش را تغییر دهد. داستان خواندنی «عکس تاریخی» خواننده را با برشی از تاریخ انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

رسالت آگاهی‌بخشی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی اهل بیت(ع) در تولید نشریات بین‌المللی مورد تأکید بوده و بر همین اساس زمزم ماهنامه‌ای است اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با قدمت بیش از ۳۰ سال با محتوایی مربوط به امور نوجوانان که با هدف طرح ابعاد گوناگون مسائل و موضوعات مربوط به نوجوانان، بر اساس آموزش الگوهای اسلامی زندگی مدرن و با نگاهی جهانی است.

نسخه الکترونیک نشریات به همراه فایل Word آن بر روی سایت www.itfjournals.com در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

کد خبر 4861771 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتشارات الهدی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گام دوم انقلاب کنفرانس بین المللی تمدن نوین اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی کتاب قرآن قاسم سلیمانی مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی نشریات نشست علمی انقلاب اسلامی ایران حضرت زهرا س پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل

ابوالفضل مجیدی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل اظهار کرد: برگزاری مسابقه پیامکی ویژه این طرح از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز ۱۵ این ماه مبارک ۱۵ هزار نفر از شهروندان آران و بیدگل در این مسابقه مشارکت داشته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه قرعه کشی برای معرفی برندگان این مسابقات عید فطر انجام خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی اولیه برای تعداد برگزیدگان در هر روز ۲ نفر بود که با توجه به اعلام همکاری شهرداری‌ها برای این طرح احتمال افزایش تعداد برندگان در هر روز وجود دارد.

وی همچنین به توزیع ۲۰۰ کتاب «مسطورا» بین مبلغان و مبلغات دینی شهرستان که در محافل جز خوانی قرآن شرکت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این مبلغان در جلسات طرح «زندگی با آیه‌ها» را معرفی می‌کنند.

مجیدی تبار با اشاره به تبلیغات محیطی برای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آران و بیدگل نیز ابراز کرد: این برنامه نیز با همکاری شهرداری‌های شهرستان اجرایی شده است.

شناسایی ۱۷۲ جلسه خانگی قرآن‌خوانی برای معرفی طرح «زندگی با آیه‌ها»

وی همچنین به تهیه محتوای متناسب با فضای مجازی برای طرح «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: فایل صوتی آیه‌های معرفی شده در هر روز ضبط و در شبکه‌های مجازی پرمخاطب شهرستان منتشر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل همچنین به شناسایی ۱۷۲ جلسه خانگی قرآن برای معرفی طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و ادامه داد: این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی ضمن دعوت همه شهروندان آران و بیدگل برای مشارکت در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» تصریح کرد: متقاضیان و اهالی قرآن می‌توانند با ارسال عدد ۵ به شماره ۳ ٠٠٠ ۱۳۸۹ در این پویش ملی شرکت کنند.

کد خبر 6064141

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی «بهار قرآن، بهار زندگی» میزبان نوجوانان زائر رضوی
  • مراسم لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) را با ما به اشتراک بگذارید
  • سوال روز هجدهم پویش «زندگی با آیه ها» در اردبیل منتشر شد
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • سوال روز هفدهم پویش «زندگی با آیه ها» منتشر شد
  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • سئوال مسابقه شماره ۱۷ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد