Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:46:08 GMT

یک عکس ، یک پیام

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۱۸۸

یک عکس ، یک پیام

بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در شیراز به عنوان بیمارستان مرجع در استان فارس برای رسیدگی به بیماران احتمالی آلوده به ویروس کرونا پیش بینی و تجهیز شده است. در روزهای گذشته نیز بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به سه تخت ایزوله فشار منفی مجهز شده است.

برای تخت های ایزوله فشار منفی، شرایطی پیش بینی شده تا اختلاف فشار هوا بین دو بخش منفی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتاقی که تحت فشار منفی است فشار کمتری نسبت به بخش مجاور دارد و  از جریان هوا به بیرون اتاق ها و بخش های مجاور جلوگیری می‌نماید.

شاید هیچکدام از ما حاضر نباشیم در چنین مکانی بدون ماسک وارد شویم یا برای لحظاتی خود را دراین فضا تجسم نماییم ، بسیار دیده شده است که در خیابانهای اطراف بیمارستان های شیراز افراد با ماسک رفت و آمد می کنند ، در حیاط و محوطه بیمارستان ها کمتر رهگذر یا همراه بیمار را بدون ماسک می بینیم.

این روزها در شیراز و بسیاری دیگر از شهرهای کشورمان افرادی را می‌بینیم که ماسک بر چهره زده‌اند و با حساسیت بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا از خود مراقبت می‌کنند؛ موضوعی که سبب افزایش تقاضا برای این محصول و در نتیجه کمبود آن و نیز افزایش قیمت آن شده است.

حضور یک پزشک متخصص در بیمارستان مرجع رسیدگی به بیماران احتمالی کرونا میتواند پیام هایی داشته باشد ، پیام هایی که بارها بر آن تاکید شده که استفاده از ماسک برای همه افراد در چنین شرایطی الزام آور نیست ، پیام هایی که تاکید دارد چنین ماسک هایی اصولا نمی تواند در صورت وجود ویروس کرونا در برابر شیوع و فراگیری این بیماری کارایی داشته باشد .

بارها از سوی متخصصان علوم پزشکی و دست اندرکاران امور بهداشتی تاکید شده که استفاده از ماسک در چنین شرایطی الزام آور نیست اما متاسفانه باز هم طیف وسیعی از جامعه ما گوش به مطالب غیر مستند و غیر مستدل در فضای مجازی دارند و با دلهره آفرینی و هجوم برای خرید ماسک بیشتر و افزایش صوری قیمت این محصول بر جو التهاب می افزایند .

معاون درمان و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع)، نحوه ارایه خدمت به بیماران و تجهیزات این بیمارستان را بررسی کردند.

دکتر علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جریان این بازدید گفت: آمادگی تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی و آموزش کارکنان درمانی و بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس در شرایطی که نظام سلامت تمام تلاش خود را برای مقابله با این ویروس انجام داده، بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر  مهرداد شریفی  معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تقدیر از عملکرد شبانه روزی کادر مدیریتی، درمانی و پشتیبانی این مرکز یادآور شد: برای مقابله با کرونا ویروس جدید لازم است تا سطح آگاهی عموم مردم در خصوص مراقبت و پیشگیری از این بیماری ارتقا یابد.

دکتر  ابوالفضل درانی نژاد رییس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، نیز با تاکید بر اینکه تا کنون هیچگونه مورد مبتلا به بیماری کرونا ویروس در این مرکز مشاهده نشده است، افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، این مرکز درمانی از آمادگی لازم برای اقدامات ویژه در مواقع احتمالی برخوردار است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا شیراز فارس بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا شیراز فارس بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا شیراز فارس بهداشت و سلامت حضرت علی اصغر ع برای مقابله کرونا ویروس ویروس کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی

امتداد - تجهیز و بهره‌برداری بخش ام آر آی بیمارستان آرام با حمایت‌های بانک ملی ایران در استان البرز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بخش ام آر آی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و مدیر امور شعب استان البرز بانک ملی ایران و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید .

استاندار البرز در حاشیه این مراسم از تشکیل قرارگاهی  با عنوان رشد تولید با مشارکت مردم در البرز خبر داد و گفت: این قرارگاه در قالب کارگروه‌های تخصصی تشکیل شد تا ابعاد و مسیرهای مختلف تحقق شعار سال احصا و در استان البرز اجرایی و عملیاتی شود.

عبداللهی از دست اندرکاران اجرای پروژه بیمارستانی آرام طب در بخش خصوصی و دولتی قدردانی نمود وگفت: نقش اثر گذار مدیران استانی و بانک ملی ایران نیز به جهت حمایت و تامین منابع مالی مورد نیاز در تجهیز و راه اندازی این بیمارستان ملموس و قابل تقدیر است.

 

 گفتنی است بیمارستان تخصصی آرام با مشارکت مالی و حمایت‌های بانک ملی ( شعبه ممتاز جهانشهر ) در سال گذشته راه اندازی و تجهیز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی