Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:44:20 GMT

ضرب‌وشتم یک نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده سلماس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۱۹۱

ضرب‌وشتم یک نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده سلماس

«مهدی رضایی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پس از وقوع زلزله ۱۰ نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر به این روستای زلزله‌زده اعزام شدند تا اطلاعات کافی از برآورد میزان خسارت را گزارش دهند اما تعدادی از اهالی خسارت‌دیده روستا در این منطقه با نیروهای امدادی درگیر و یکی از آنان را به دلیل همراه نداشتن اقلام امدادی مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این حادثه «حمید دهقان» رییس سابق هلال‌احمر سلماس از ناحیه سر مورد آسیب قرار گرفت که فورا به بیمارستان امام‌خمینی(ره) ارومیه اعزام شد.

«رضایی» با تکذیب خبر فوت امدادگر آسیب‌دیده، اظهار داشت: وضعیت نیروی امدادی آسیب‌دیده رو به بهبود است و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش ایرنا ساعت ۹:۲۲ روز گذشته زلزله ۵.۷ ریشتری در قطور خوی به وقوع پیوست و بلافاصله ۱۷ تیم علمیاتی هلال‌احمر به روستاهای آسیب‌دیده در شهرستان‌های خوی و سلماس اعزام شدند.

این زمین‌لرزه علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف‌شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 
مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 
اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 

امدادگران طی روز گذشته و در مراحل توزیع چادر و اقلام امدادی نیز از سوی برخی از مردم محلی تحت فشار قرار داشتند.

برچسب‌ها سلماس زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلماس زلزله سلماس زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی، آب و مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، گفت: یک فروند هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ متعلق به پایگاه هوایی شهید لشکری، شامل شش هزار بسته آب معدنی، پنج تن مواد غذایی و پنج هزار نان بسته بندی شده به منظور کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان به این منطقه اعزام شد.

پیش از این نیز پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

انواع بالگردها، خودروهای سنگین، ادوات مهندسی، پشتیبانی رزمی نیروی زمینی به منطقه اعزام و عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده‌ استان‌های درگیر سیلاب در منطقه‌ جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • مرمت همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده در فارس بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • نیروی هوایی، آب و مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کرد