Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:56:17 GMT

اقدامات دانشگاه آمریکا برای مقابله با «کرونا»

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۱۹۳

اقدامات دانشگاه آمریکا برای مقابله با «کرونا»

مسوولان بهداشت ایالت نیوجرسی می‌گویند لازم است دانشجویان دانشگاه پرینستون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خود را قرنطینه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مارکت‌واچ، مسوولان بهداشت ایالت نیوجرسی می‌گویند لازم است دانشجویان دانشگاه پرینستون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خود را قرنطینه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا دانشگاه‌هایی که ثبت نام بالایی از دانشجویان چینی را دارند مجبور به استفاده از راه‌کارهایی کرده که با کمک آنها سلامت بیشتر دانشجویان را تأمین کنند.

دانشگاه‌های بسیاری در آمریکا وضعیت شیوع ویروس کرونا و سلامت دانشجویان چینی و آمریکایی را زیر نظر گرفته‌اند تا میزان افراد مبتلا به حداقل‌ترین آمار برسد.

در دانشگاه پرینستون ۱۰۰ دانشجو از نظر بیماری کرونا مورد ارزیابی قرار گرفتند تا تشخیص داده شود که نیاز به قرنطینه دارند یا خیر.

با توجه به موارد زیاد تائید شده از ویروس کرونا در آمریکا، دانشگاه‌ها در تلاشند تا از دانشجویان، اساتید و کارمندان در برابر این بیماری محافظت کنند؛ به ویژه اینکه برخی از دانشگاه‌ها جمعیت زیادی از دانشجویان چینی دارند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا می‌گوید که آمریکایی‌ها نباید از ماسک صورت استفاده کنند تا از تجمع ویروس جلوگیری شود؛ ضمن اینکه بیشتر افراد آن را به طور صحیح استفاده نمی‌کنند.

در دانشگاه پرینستون که در سال تحصیلی جاری ۶۲۳ دانشجو از چین داشته، تدابیر شدید حافظتی اعمال می‌شود؛ به ویژه اینکه تعدادی از دانشجویان آن برای جشن سال نوی چین به ووهان، مرکز شیوع ویروس رفته بودند و به تازگی از قرنطینه رها و به کشورهای محل تحصیل خود بازگشته‌اند.

دانشجویانی که به تازگی از چین بازگشته‌اند به محض ورود به فرودگاه نیوجرسی، حتی در صورت نبود علائم بیماری، به مدت دو هفته تحت نظر قرار می‌گیرند.

براساس اطلاعات موجود، قبل از شروع کلاس‌های این هفته، دانشگاه پرینستون به هر کسی که طی دو هفته گذشته به چین سفر کرده بود دستور داده تا فرمی را تکمیل کنند تا دانشگاه بتواند به آنها کمک کنند.

این دانشگاه در سایت خود اعلام کرده به آن دسته از دانشجویانی که تصمیم به قرنطینه خود دارند و این فرم را تکمیل کرده‌اند، خدمات غذایی نیز ارائه می‌شود.

 طبق اعلام مؤسسه آموزش بین المللی، در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بیش از ۳۶۹،۰۰۰ دانش آموز از چین مشغول به تحصیل در کالج های ایالات متحده بودند.

دانشگاه پرینستون می‌گوید: با توجه به آمار بالای حضور دانشجویان چینی در‌ آمریکا و حضور مشترک آنها در کلاس‌های درس، خوابگاه، سالن غذاخوری و کتابخانه ما با چالش‌های جدی برای کنترل ویروس مسری کرونا مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان آمریکا دانشگاه چین کرونا ویروس ویروس کرونا پرینستون دانشگاه پرینستون دانشجویان چینی ویروس کرونا شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت

رییس بنیاد نُخبگان اصفهان با اشاره به اینکه طرح «رفعت» با هدف شبکه‌سازی بین دانشجویان مُستعد و نُخبه و استادان دانشگاه و افزایش مهارت‌های اجتماعی و حس خودباوری در بین آنها در استان اجرا می‌شود گفت: طرح رفعت بصورت استاد محوری است و دانشجویان مُستعد و نُخبه می‌توانند با تشکیل گروه و با راهبری یک عضو هیات علمی دانشگاه به اجرای طرح‌های پژوهشی، علمی یا فرهنگی در مدت یک سال بپردازند.

حسین ربانی افزود: این طرح توسط بنیاد ملی نُخبگان به‌منظور راهبری و اثرگذاری در دانشجویان ورودی جدید دانشگاه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، علمی و تربیتی و تشویق آنها به کار گروهی و شبکه‌سازی تعریف شده است.


او با بیان اینکه دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح تا اول اردیبهشت امسال فرصت ثبت نام در سامانه بنیاد نُخبگان اصفهان را دارند، خاطرنشان کرد: اسامی ۶۷ نفر از استادان هفت دانشگاه دولتی و بزرگ استان در این سامانه بارگذاری شده است و دانشجویان واجد شرایط می‌توانند ۲ استاد را برای شرکت در این طرح انتخاب و ثبت نام کنند.


ربانی ادامه داد: پس از ثبت‌نام و بررسی تعداد تقاضاها، گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره دانشجویان با محوریت یک عضو هیات علمی دانشگاه تشکیل می‌شود و این گروه‌ها به اجرای طرح علمی، پژوهشی یا فرهنگی با راهبری استاد مربوطه می‌پردازند.


رییس بنیاد نُخبگان اصفهان با اشاره به اینکه بودجه‌ای نیز بعنوان حمایت مالی در اختیار استادان منتخب در اجرای این طرح قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دانشجویان و اعضای هیات علمی شرکت کننده در طرح رفعت از برخی امتیاز‌ها برخوردار می‌شوند.


او با بیان اینکه دانشجویان محصل در سال اول و دوم مقطع کارشناسی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، گفت: شرایط و ضوابطی برای دانشجویان در نظر گرفته شده از جمله اینکه جزو ۱۰ درصد برتر معدل هم‌رشته هم ورودی خود در دانشگاه یا جزو دارندگان مدال‌های طلا، نقره، برنز یا دیپلم افتخار المپیاد‌های جهانی و ملی باشند.

ربانی اضافه کرد: دانشگاه‌هایی که امسال برای اجرای طرح رفعت در استان در نظر گرفته شده شامل اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، هنر، فرهنگیان، کاشان و علوم پزشکی کاشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می‌دهد/حمایت از اقدامات فراجا
  • بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می دهد/حمایت از اقدامات فراجا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه ارومیه از حمله سپاه پاسداران
  • دانشجویان میهمانی چه شرایطی باید داشته باشند؟