Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کهگیلویه وبویر احمد؛ محمد طاهر طیب‌زاده اظهار کرد: در راستای رصد دقیق کرونا ویروس جدید که دارای علائم مشابه بیماری تنفسی و آنفلوآنزا است بنا بر تاکید پزشک متخصص عفونی نمونه گیری از تعدادی از مبتلایان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی حوزه سلامت شهرستان در جهت پیشگیری از شیوع و گسترش احتمالی این بیماری است، افزود: در صورت اثبات مورد یا موارد مثبت ابتلاء به کرونا ویروس از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیب زاده خاطر نشان کرد: مردم ضمن حفظ خونسردی خود از مراجعات غیر ضروری به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و سایر مراکز و موسسات درمانی سطح شهرستان خودداری کنند.

46

کد خبر 1356466

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، رهام یوسف نژاد بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عفونت‌های حاد تنفسی در روزهای اخیر زیاد شده که در برخی از موارد منجر به بستری افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای شده است.

کارشناس بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ویروس‌های زیادی سبب ابتلای به عفونت‌های حاد تنفسی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها ویروس‌های آنفلوانزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها است.

یوسف نژاد با بیان اینکه گسترش عفونت‌های تنفسی بیشتر از طریق هوای آلوده به قطرات ریز تنفسی است، گفت: آلودگی هوا ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل است.

وی ادامه داد: همچنین تماس دست یا دهان و بینی با اشیا آلوده به ترشحات دهان یا بینی فرد بیمار به‌ویژه در کودکان، نقش اساسی در انتقال عفونت دارد.

وی با اشاره علائم این بیماری‌ها گفت: با ورود ویروس‌ها به بدن، مخاط ملتهب و آلوده می‌شود و سبب گرفتگی بینی و آبریزش بینی، خارش گلو و سرفه می‌شود، کاهش اشتها، بی‌حالی، سردرد و بدن‌درد از نشانه‌های معمول به‌ویژه در آنفلوانزا است.

این کارشناس بهداشتی در خصوص چرایی یکسان نبودن شدت و درجه بیماری در افراد مختلف اظهار کرد: این تفاوت به دلیل تفاوت مقاومت بدن یک فرد با فرد دیگر و یا به علت این است که ویروسی که وارد بدن فرد می‌شود دارای قدرت بیشتری است و این امر باعث می‌شود تا علائم بیماری به‌صورت مختلف مشاهده شود.

وی تأکید کرد: افرادی که دچار بیماری‌های خاص ازجمله بیماری‌های ریوی، کلیوی، روماتیسمی، زمینه‌ای نقص ایمنی و یا زنان باردار باید در زمان شیوع عفونت‌های تنفسی، اقدامات پیشگیرانه را حتماً با دقت رعایت کنند.

یوسف نژاد گفت: شستشویی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و ادارات و استفاده از ماسک در اماکنی که احتمال آلودگی وجود دارد ضروری است.

کد خبر 6076743

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام شخم اولیه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی فومن
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت