Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@20:49:27 GMT

افتتاح مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) در همدان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۰۷

افتتاح مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) در همدان

قاسمی گفت: مسجد موقوفه‌ای پنج تن آل عبا(ع) و حسینیه بنی الزهرا(س)، در بلوار منتهی به تالار قرآن به بهره‌برداری رسید.

«نعمت الله قاسمی»در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مسجد موقوفه‌ای پنج تن‌آل عبا(ع) و حسینیه بنی الزهرا(س)، در بلوار منتهی به تالار قرآن به بهره‌برداری رسید.

 

کارشناس امور ثبتی اداره اوقاف شهرستان همدان اضافه کرد: در سال 1390، واقف خیر اندیش، «فاطمه بختیاری» به همراه همسر مرحوم خویش میرزا علی بختیاری، زمینی به مساحت 400 متر مربع واقع در جنب ساختمان استانداری- جنب کمربندی 35 متری را ثبت و قف ابدی نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این وقف در راستای ستاخت مسجد و حسینیه به ثبت رسیده است گفت: این ساختمان در زیر بنای 1 هزار و 200 متر مربع در قالب 4.5 طبقه در بخش‌های مسجد، حسینیه، خانه عالم، خانه خادم و کتابخانه با اعتباری بالغ بر بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون تومان ساخته شده است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه برخی بخش‌های این مسجد در حال ساخت و تکمیل است اضافه کرد: زیر زمین و نمای اصلی مسجد تکمیل نشده و نیازمند حمایت‌های مالی خیرین و مردم نوع دوست همدان است .

 

رئیس هیئت امنای مسجد 5 تن آل عبا(ع) ادامه داد: شماره حساب 4298170613 و یا شماره کارت 6104337885047892 نزد بانک ملت آماده دریافت کمک‌های مالی مردم خیر و نوع دوست استان در راستای ساخت و تکمیل این بنای موقوفه‌‌ای است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون پایگاه بسیج مسجد فعال شده و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در آن برگزار می‌شود ابراز کرد: جلسات قرآن دوشنبه شب‌ها با حضور استاتید ارجمند آقایان صابری و طهماسبی برگزار می‌شود، کلاس‌های نهج البلاغه نیز با حضور دکتر حبیبیان در مسجد به صورت هفتگی دایر است

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسمی تن آل عبا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دو وقف جدید کردستان

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند گفت: واقف خیر اندیش ملا محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر را با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش، جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه  در استان بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی، ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی و همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیر متصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در استان وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، ۱۶۵۳ مسجد، ۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه، ۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم میخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب