Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانایی گفت: هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به بیماری کرونا در استان سمنان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «نوید دانایی» بابیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشاهده نشده است گفت: اقدامات لازم به‌منظور مهادر صورت مشاهده چنین موردی پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان برای مقابله با این بیماری خبردادوافزود: در حال حاضر به‌طور اختصاصی بخش‌هایی در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه برای درمان بیماران احتمالی مبتلابه کرونا در نظر گرفته‌شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کرونا در استان سمنان تحت کنترل قرار دارد ادامه داد: عموم مردم با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند در راستای حفظ سلامتی خود کوشا باشند.

 

دانایی با اشاره به آماده باش تمام نیروهای شبکه بهداشتی و درمانی در استان سمنان اظهارداشت:د: خرید ماسک و دستکش مانع از انتقال ویروس کرونا نمی‌شود و عموم مردم باید رعایت نکات بهداشتی ازجمله دست ندادن و روبوسی نکردن، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران را در دستور کار قرار دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عدم مصرف قلیان را از دیگر اقدامات بسیار مهم در پیشگیری از بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مصرف قلیان مشترک علاوه بر مضرات عادی آن، در انتقال بسیاری از بیماری‌های واگیر و تنفسی ازجمله کرونا بسیار تأثیرگذار است.

 

وی افزود: ماسک به‌اندازه کافی در استان سمنان و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

دانایی با تأکید بر لزوم شست‌وشوی دست‌ها به‌صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی بیان کرد: رعایت این موارد لازمه مراقبت در برابر ویروس کرونا است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز