Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:30:03 GMT

گردش مالی سیگار قاچاق در کشور چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۳۱

گردش مالی سیگار قاچاق در کشور چقدر است؟

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عطاءالله معروف خانی امروز در مراسم رونمایی از طرح رهگیری سیگارت با اشاره به گردش مالی بیش از یک میلیارد دلاری سیگار قاچاق در کشور گفت: این در حالی است که سیگار قاچاق از هیچ گونه استانداردی برای مصرف کننده برخوردار نیست.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: سال گذشته ۴۷ میلیارد نخ و در سال ۹۶ در مجموع ۴۹ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شد، در حالی که مصرف سالانه سیگار در کشور حدود ۷۵ میلیارد نخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بر این اساس بخش قابل توجهی از نیاز کشور از طریق واردات سیگار قاچاق تامین می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قاچاق سیگار گردش مالی سیگار قاچاق کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل حساب واحد ارزی برای تمرکز درآمدهای نفتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، بنانی مدیرکل خزانه خزانه داری کل کشور گفت: حساب‌های واحد ارزی افتتاح شده و مبالغی که امکان گردش ارزی در کشور داشته است و به صورت ارزی دریافت شده در این حساب‌ها واریز شده و صورت حساب این حساب‌ها را هم بانک مرکزی دارد.

وی افزود: امسال در تبصره ۱۴ قانون بودجه حساب واحد ارزی با هدف تمرکز حساب‌های مربوط به منابع ارزی هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید شده و این حکم قانونی هم امسال اجرا شده است.

مدیرکل خزانه خاطر نشان کرد: در اصل ۵۳ قانون اساسی به تمرکز دریافت‌ها و پرداخت‌ها دولت تاکید و این حکم حساب واحد ارزی هم به همین دلیل در نظر گرفته شده است.

بنانی ادامه داد: بر این اساس همه درآمد‌ها و دریافت‌های دولت باید گردش خزانه داشته باشد و دریافت‌های ارزی هم مشمول این موضوع هستند تا دریافت‌ها شفاف شود و قابلیت رصد دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت فراهم شود.

وی گفت: هم اکنون از هر منبعی درآمد ارزی وصول شود اعم از این که این منابع مربوط به درآمد شرکت‌های دولتی باید یا درآمد‌های عمومی خود دولت، باید گردش خزانه داشته باشد تا شفافیت انضباط مالی وجود داشته باشد.

بر اساس بند ز تبصره ۱۴ قانون بودجه، شرکت‌های تابعه وزارت نفت موظفند تمامی دریافت‌های ارزی و ریالی منابع پیش بینی شده در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مندرج در این قانون را به حساب‌های واحد ریالی و ارزی خزانه نزد بانک مرکزی مفتوحه توسط خزانه داری کل کشور واریز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ جدید سیگار بهمن اعلام شد + عکس
  • حساب واحد ارزی تشکیل شد
  • تشکیل حساب واحد ارزی برای تمرکز درآمدهای نفتی
  • گردش مالی ۱۸۰۰ میلیاردی کالابرگ در سیستان‌و‌بلوچستان
  • تولید نیازمند سرمایه در گردش؛ بانک ها همراهی نکردند
  • گردش مالی ۱۳۳ میلیارد تومانی در لیگ کشتی ایران
  • ضبط ۴۲ هزار نخ سیگار قاچاق در پیرانشهر
  • گردش ۱۳۴ میلیاردی لیگ‌های کشتی در سال ۱۴۰۲/ قرارداد کشتی‌گیران الکترونیکی می‌شود
  • کشف میلیاردی سیگار قاچاق در تهران
  • کشف میلیاردی سیگار قاچاق در تهران | ده ها کارتن سیگار خارجی با این مارک ها