Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@08:06:18 GMT

چگونه تلفن همراه خود را ضدعفونی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۳۹

چگونه تلفن همراه خود را ضدعفونی کنیم؟

محمدجواد دهقان نیری متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی امری ضروری است، گفت: برای ضدعفونی کردن تلفن همراه از ویروس ها می توانید از مواد ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید البته توجه داشته باشید این مواد ۷۰ درجه همراه با آب مقطر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بعد از اتمام این کار حتما دست هایتان را تمیز بشویید.

او ادامه داد: برای اینکه بعد از ضدعفونی کردن تلفن همراهتان پاکیزه بماند از قرار دادن در بر روی میز کار یا هرجایی که فکر می کنید ممکن است آلوده باشد خودداری کنید، همچنین برای هر بار استفاده از تلفن همراه دست هایتان را بشویید.

  طریقه تمیز کردن تلفن همراه   محمدباقر زارعیان عضو هیئت مدیره اتحادیه تلفن همراه هم در این باره  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه قبل از استفاده از مواد ضدعفونی کننده تلفن همراه را خاموش کنید، گفت: برای اینکه ال سی دی و بقیه قسمت های تلفن همراهتان آسیبی نرسد قبل از ضدعفونی کردن حتما باتری را از تلفن همراه خود خارج کنید و بعد از اتمام این کار بر روی تلفن همراه  چند دقیقه ای صبر کنید تا خشک شود و بعد روشن کنید.  

او با اشاره به اینکه هرگز از محلول بر روی نمایشگر نریخته و تنها به وسیله آغشته کردن پارچه به محلول آن را تمیز کنید، ادامه داد: ابتدا یک دستمال کاملاً تمیز آغشته به مواد الکلی برداشته و آن را بر سطوح تلفن همراه بکشید، حتما به این نکته توجه کنید که دستمال نمدار باشد، خیس بودن دستمال می تواند به ال سی دی تلفن همراه آسیب وارد کند و باعث لک دار شدن آن شود.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تلفن همراه گفت: حفره‌های اسپیکر محل دیگری است که گرد و غبار به راحتی درون آن جمع می‌شود. اگر احساس می‌کنید این بخش بیش از حد کثیف بوده و نیاز به ضد عفونی کردن اساسی دارد، باید از خلال دندان و پنبه استفاده کنید. برای این کار دقت کافی داشته باشید چرا که فرو رفتن بیش از حد خلال دندان می‌تواند باعث آسیب زدن به سخت افزار‌های داخلی شود.
استفاده از لوازم جانبی روشی مناسب در مقابله با ویروس ها   با استفاده از قاب محافظ فرآیند تمیز کردن تلفن همراه به مراتب ساده‌تر خواهد شد، در این صورت نیاز به استفاده از محلول به منظور ضد عفونی کردن بدنه از بین می‌رود چرا که بعد از بیرون درآوردن قاب می‌توان آن را به صورت عادی با استفاده از مواد شوینده ضد عفونی کرد.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان تلفن همراه بیماری عفونی کردن تلفن همراه عفونی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال به وای‌فای ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی

 سرهنگ حسن منصوری گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد، بیان داشت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌باشد که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافر خانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیداً خودداری نمایند و در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در این خصوص و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز می‌توانند با برقراری تماس با سر شماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هویلوند: در سایه نظرات منفی، خیلی زود متوجه شدم که بهتر است قبل از بازی‌ها تلفن همراهم را کنار بگذارم
  • امکان جست‌وجوی انواع شیر خشک در سامانه «تیتک» فراهم شد
  • توسعه سامانه‌ امن‌ساز تلفن‌های همراه
  • برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری چگونه در سامانه شهرزاد ثبت‌نام کنیم؟
  • اتصال به وای‌فای ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی
  • مراقب اتصال به Wifi ناشناس باشید
  • چگونه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مغز کودکان مان را مسموم کردند و چگونه با آن مقابله کنیم؟
  • اشتباهات‌ نابخشودنی در خانه‌تکانی
  • آغاز حراج نوروزی شماره‌های رند همراه اول
  • اظهار نظر عجیب انجمن واردکنندگان تلفن همراه در مورد رجیستری آیفون‌های ممنوعه