Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جسله علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی گفت: قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است، بیان کرد: در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه‌ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، بیان کرد: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته‌اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

وی افزود: هیچ امکاناتی به پرستاران نمی دهند در حالی که وزیر می‌گوید از صبح ۷ هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده‌اند و نمی‌دانم این اظهارات صحیح است یا نه.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید تکلیف را در قبال افراد مبتلا به کرونا مشخص کند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام ویژ‌ه‌ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده‌ام.

نماینده قم در مجلس درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مخالفت مراجع تقلید گفت: هیچیک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده‌اند و پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

امیرآبادی درپایان گفت: درخصوص بستن حرم حضرت معصومه (س) شورای تامین باید تصمیم بگیرد و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده و با توجه به اینکه نماینگان عضو شورای تامین نیستند، باید منتظر شد تا آخرین تصمیمات توسط این شورا اتخاذ و به اطلاع رسانه برسد و ما نیز از طریق وزارت بهداشت موضوع را پیگیری می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد امیرآبادی فراهانی قم ویروس کرونا نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک

«تعیین سرمایه لازم برای تأسیس بانک»، «امضای بزرگترین قراردادهای نفتی تاریخ کشور»، «مدت زمان سربازی» و «انتخابات ۱۴۰۲» از موضوعات مهم خبری بیست و هفتم اسفندماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ فرمانده کل ارتش در جلسه شورای عالی مسکن (ویژه نیروهای مسلح) که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، تاکید کرد که به دنبال آن هستیم که خود را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش برسانیم.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: ما اکنون ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن از مرحله پروانه تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد هم در حال راه اندازی بوده که جمع این‌ها ۷۸ هزار واحد است که از این تعداد، اراضی ۶۴ هزار و ۴۰۰ واحد را ارتش تأمین کرده و اراضی ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد را نیز وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است. به دنبال آن هستیم که خودمان را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد برسانیم و در این خصوص درحال کار با وزارت راه و شهرسازی هستیم.

****

امروز همچنین معاون اول رئیس‌جمهور،  مصوبه هیئت وزیران درباره حداقل سرمایه لازم برای اخذ مجوز تأسیس مراکز فعالیت‌ پولی و بانکی را به بانک مرکزی ابلاغ کرد که بر اساس آن، حداقل سرمایه لازم برای تأسیس مؤسسات پولی و بانکی برای «بانک غیر دولتی: ۲۰ هزار میلیارد تومان»،  برای «مؤسسه اعتباری غیر بانکی: ۱۵ هزار میلیارد تومان» و برای «بانک قرض‌الحسنه: ۵ هزار میلیارد تومان» تعیین شده است.

محمد مخبر همچنین در مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه شش میدان نفتی شامل میدان مشترک آزادگان و آذر و میادین نفتی سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان با اشاره به امضای قراردادهای توسعه میادین نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با تکیه بر توان، طراحی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اکتشاف نفت و گاز و بانک‌های ایرانی همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است که باید از تمام ارکان وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای این اقدام بزرگ و بی سابقه در تاریخ کشور قدردانی کرد که به روند اداره کشور کمک شایان توجهی نموده است.

رئیس جمهور هم شب گذشته، در چهارمین نشست رمضانی خود با اصناف و اقشار مختلف به گفت‌وشنود با جمعی از فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی پرداخت و پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های ۱۵ تن از صاحبان و فعالان کسب و کارهای دیجیتال، به برنامه های دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در وضع مقررات برای فعالیت این بخش اشاره کرد.

سید ابراهیم رئیسی با بیان این‌که «نظام اجرایی کشور به فعالین بخش اقتصاد دیجیتال اعتماد دارد و مسائل و چالش‌های احتمالی پیش‌روی فعالین این بخش را پیگیری خواهد کرد» از فعالان کسب و کارهای دیجیتال خواست با شناخت مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای حل آن‌ها در ارائه خدمات به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها نقش‌آفرینی کنند.

****

با توجه به تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان،  نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت که این تصمیم محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی چهار سال اخیر بود.

محسن پیرهادی افزود: همت و عزم جدی مجلس برای کاهش زمان خدمت سربازی نشان داد بن بست‌ها و سخت‌ترین موانع با رایزنی و تفاهم حل شدنی‌ است و مسئولان، نهادها و سازمان‌ها راهی جز مرتفع کردن مطالبات برحق جامعه ندارند و باید با نیاز و خواست مردم طبق قانون و بر اساس شرع همراه و همگام شوند.

همچنین در واکنش به حادثه درگذشت زوج جوان ساوه‌ای که برای درمان کودک یک ساله خود به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه کرده بودند، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تربیت پزشکان بیشتر به صورت بومی و متعهد خدمت گفت: کمبود پزشک نتیجه انحصار پذیرش پزشکی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ است. متأسفانه در اکثر دولت‌های گذشته رویکرد وزارت بهداشت در راستای کاهش و ثابت نگه‌ داشتن ظرفیت پذیرش پزشکی بوده است؛ اما در دولت سیزدهم با تأکید رئیس جمهور و حمایت مجلس انقلابی رویکرد افزایش دسترسی پایدار به پزشک از طریق افزایش ظرفیت پزشک بومی در دستور کار قرار گرفته است.

****

ظهر امروز، هادی طحان نظیف  سخنگوی شورای نگهبان ضمن ارائه گزارشی درباره تایید صلاحیت در تعداد از حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت: روز گذشته صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد و امروز نیز با بررسی‌هایی که داشتیم، صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر مورد تایید قرار گرفت.

در پی شکست پروژه تحریم انتخابات هم فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس با بیان این‌که «مردم با حضور در پای صندوق‌های رای دشمنان را مایوس کردند» تاکید کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش برای حل مشکلات مردم به خصوص در بعد معیشتی است.

علی بابایی کارنامی، نماینده ساری در مجلس نیز با تاکید بر این‌که «بزرگترین نعمت جمهوری اسلامی ایران داشتن مردمی فهیم است»، گفت: که اکنون وظیفه مسئولان با حضور مردم در انتخابات سنگین‌تر شده و باید پیام امیدوار کننده به جامعه مخابره کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • اخبار سیاسی ۲۷ اسفند؛ تعیین میانگین خدمت سربازی/سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است
  • اجاره روزانه خودرو برای مسافرت نوروزی مردم ایران!
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه