Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۹ استان کشور گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم.

به گزارش ایسنا، سحر تاج‌بخش ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز (۵ اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: حداکثر فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) در استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و به تدریج قم، مرکزی، تهران، البرز و شمال خوزستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم از اینرو احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی در سطح ستادی و استانی اخطاریه‌هایی را صادر کرده است و استان‌ها آمادگی کامل دارند، گفت: حتی برخی دستگاه‌ها در حال تخلیه برخی مناطق برای جلوگیری از حوادث احتمالی هستند.

تاج‌بخش با بیان اینکه در ارتفاعات استان‌هایی که درگیر سامانه بارشی می‌شوند بارش برف خواهیم داشت، تصریح کرد: با این وجود کاهش دمای محسوسی در بیشتر مناطق کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: بارش‌ها در شهر تهران در حدیست که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. در شهر قم نیز احتمال وقوع سیلاب خواهیم داشت.

رییس سازمان هواشناسی در پایان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش‌ها در کل کشور حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد بیش از حد نرمال بوده است البته در نیمه غربی بارش‌ها نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سازمان هواشناسی سامانه بارشی سازمان هواشناسی احتمال وقوع استان ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سنگین‌ترین سیلاب سال در غرب کشور

از هر ۱۰ نفری که به دلیل سیل جان خود را از دست می‌دهند، ۶ نفر بی‌توجه به هشدار‌ها برای بازدید یا اتراق به نزدیکی رودخانه‌ها نزدیک شده‌اند.

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو برای ۵ استان غرب کشور در آستانه سال نو سیلاب سنگین پیش‌بینی کرده و سازمان هواشناسی نیز برای این مناطق هشدار قرمز صادر کرد.

هشدار قرمز هواشناسی به معنای احتمال آسیب گسترده ناشی از سیل است و پیش‌بینی می‌کند، در سفر و نزدیک شدن به این مناطق خطر جانی وجود دارد. سال ۹۸ ورود سامانه‌های بارشی مشابه به غرب کشور به هزاران میلیارد خسارت مالی و کشته شدن ۱۹ تن منتهی شد.

سازمان هواشناسی جهانی توصیه می‌کند، با دیدن هشدار رنگ قرمز باید برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات جوی اقدام کنید، این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل توجهی در سفر‌های زمینی و هوایی، تأمین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبرو شوید و باید از مسافرت و حضور در مناطق پرخطر اجتناب کرده و از توصیه‌های نیرو‌های امدادی و مقامات محلی پیروی شود.

منبع: فارس

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی گلستان برای نفوذ سامانه سرد و بارشی
  • هشدار بارش های گسترده و وزش باد شدید در قم
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی کردستان؛ احتمال وقوع سیل
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی کردستان
  • هشدار احتمال وقوع سیل در ۸ استان
  • احتمال وقوع سنگین‌ترین سیلاب سال در غرب کشور
  • دستگاه‌های اجرایی در پی احتمال وقوع سیل هشدارهایی داده‌اند
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در تهران
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در استان تهران
  • احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد