Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۹ استان کشور گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم.

به گزارش ایسنا، سحر تاج‌بخش ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز (۵ اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: حداکثر فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) در استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و به تدریج قم، مرکزی، تهران، البرز و شمال خوزستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم از اینرو احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی در سطح ستادی و استانی اخطاریه‌هایی را صادر کرده است و استان‌ها آمادگی کامل دارند، گفت: حتی برخی دستگاه‌ها در حال تخلیه برخی مناطق برای جلوگیری از حوادث احتمالی هستند.

تاج‌بخش با بیان اینکه در ارتفاعات استان‌هایی که درگیر سامانه بارشی می‌شوند بارش برف خواهیم داشت، تصریح کرد: با این وجود کاهش دمای محسوسی در بیشتر مناطق کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: بارش‌ها در شهر تهران در حدیست که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. در شهر قم نیز احتمال وقوع سیلاب خواهیم داشت.

رییس سازمان هواشناسی در پایان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش‌ها در کل کشور حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد بیش از حد نرمال بوده است البته در نیمه غربی بارش‌ها نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سازمان هواشناسی سامانه بارشی سازمان هواشناسی احتمال وقوع استان ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها

به گزارش صدای ایرانصادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • هشدار زرد هواشناسی لرستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان یزد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور
  • اعلام هشدار برای مسافران این استان ها در ۴ روز آینده | نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت دیگر کشور
  • احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر کردستان
  • هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج دریای خزر