Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:52:04 GMT

سامانه بارشی سیل آسا وارد لرستان شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۹۷

سامانه بارشی سیل آسا وارد لرستان شد

بهروز مرادپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از غروب دوشنبه بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، کاهش دماهای روزانه، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع توفان لحظه ای به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در سطح استان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت:  بارش باران در همه نقاط، برای سه شنبه شب و ساعاتی از روز چهارشنبه بارش برف در نواحی سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها و نواحی کوهستانی انتظار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادپور ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، رواناب سطحی، ذوب برف و طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب، با توجه به مقدار بارش ها و نیز کاهش جذب و نفوذناپذیری سطح زمین  وقوع سیل در برخی از نقاط به ویژه  نیمه جنوبی استان، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی مخصوصاً گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه، آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی. متوسط بارش در سطح استان ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیمتر و بیشینه ی بارش ها در  نواحی از شرق  و جنوب شرق استان دورود، الیگودرز، سپیددشت، شول آباد ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر تخمین زده می شود.
وی توصیه کرد: هم استانیها از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و با رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از توقف در حاشیه رود خانه ها و مسیل ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان های مستعد برخورد صاعقه، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش  میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور بارندگی سیل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور بارندگی سیل لرستان سازمان هواشناسی كشور بارندگی سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود این سامانه همه شهرستان‌های خراسان رضوی بارش باران را ثبت کرده اند و این بارش‌ها تا صبح امروز در استان ادامه داشت.

سارا حکمی افزود: در شبانه روز گذشته، سرخس با ۲۱ و هفت میلیمتر بیشترین بارش باران را در خراسان رضوی داشته است و در کلانشهر مشهد نیز هشت میلیمتر باران به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی، از ظهر امروز روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد و این روند تا پایان هفته جاری موجب افزایش پنج درجه‌ای میانگین دمای روزانه در استان خواهد شد.

حکمی بیان کرد: همچنین وزش باد در مناطق جنوبی و بارش‌های خفیف در مناطق شمالی نیز از دیگر پدیده‌های روز‌های پایانی هفته جاری در خراسان رضوی است.

وی عنوان کرد: قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس و بردسکن با ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۹ تا ۱۱ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون دمای فعلی مشهد ۱۴ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین هشت تا ۱۸ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟
  • سامانه ناپایدار بارشی در استان مرکزی
  • ورود سامانه ناپایدار بارشی از نواحی جنوب غربی کشور
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • بارش‌ها در ۵ استان کشور سیل‌آسا می‌شود
  • تلف شدن ۳۰ گوسفند در لرستان بر اثر صاعقه
  • صاعقه ۳۰۰ گوسفند در لرستان را تلف کرد
  • چهارمحال و بختیاری میزبان سامانه بارشی جدید
  • تدوام فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی