Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری اسان کرمان گفت: آمادگی داریم از وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند تقدیر و به جامعه معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان  اظهار داشت: از جامعه وکلا انتظار داریم بیش از گذشته در زمینه برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی به دستگاه قضائی یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه هم در سیستم قضائی و هم در جامعه وکالت هنوز تار رسیدن به نقطه مطلوب که همان تحقق و اجرای عدالت است فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: منظور از تحول در قوه قضائیه همین است که مشکلات به صورت علمی و دقیق شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت قوه قضائیه باید به گونه‌ای باشد که استقلال وکیل را تامین کند، افزود: نظارت یک بحث مهم و جدی است تا یک مجموعه بتواند در مسیر صحیح خود حرکت کند  .

موحد تصریح کرد: اگر سلامت دستگاه قضائی مهم است نمی‌توان سلامت اجزای وابسته همچون کانون وکلاء و کارشناسان رسمی و ضابطین قوه قضائیه را نادیده گرفت لذا هرکجا فسادی مشاهده شود با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه اقتضاء جامعه می‌طلبد به سمت صلح وسازش حرکت کنیم، افزود: همواره باید تلاش کنیم منافع عمومی جامعه را بر منافع شخصی و منفعت های زودگذر ترجیح دهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان آمادگی دارد از وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند تقدیر و به جامعه معرفی کند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای اولین بار در کشور و با راه‌اندازی اقامتگاه‌های موقت طی یک ماه گذشته، 100 نفر تحت قرار کفالت و وثیقه از ورودشان به زندان جلوگیری به‌عمل آمده است

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان صلح جامعه قوه قضائیه دادگستری استان کرمان رئیس کل دادگستری صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

نشست قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این نشست اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، افزود: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

* متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

مسعود امیرمیجانی در نشست قضات دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از خلاصه عملکرد محاکم تجدیدنظر استان کرمان اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضایی از قضات درخواست کرد، متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند