Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری اسان کرمان گفت: آمادگی داریم از وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند تقدیر و به جامعه معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان  اظهار داشت: از جامعه وکلا انتظار داریم بیش از گذشته در زمینه برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی به دستگاه قضائی یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه هم در سیستم قضائی و هم در جامعه وکالت هنوز تار رسیدن به نقطه مطلوب که همان تحقق و اجرای عدالت است فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: منظور از تحول در قوه قضائیه همین است که مشکلات به صورت علمی و دقیق شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت قوه قضائیه باید به گونه‌ای باشد که استقلال وکیل را تامین کند، افزود: نظارت یک بحث مهم و جدی است تا یک مجموعه بتواند در مسیر صحیح خود حرکت کند  .

موحد تصریح کرد: اگر سلامت دستگاه قضائی مهم است نمی‌توان سلامت اجزای وابسته همچون کانون وکلاء و کارشناسان رسمی و ضابطین قوه قضائیه را نادیده گرفت لذا هرکجا فسادی مشاهده شود با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه اقتضاء جامعه می‌طلبد به سمت صلح وسازش حرکت کنیم، افزود: همواره باید تلاش کنیم منافع عمومی جامعه را بر منافع شخصی و منفعت های زودگذر ترجیح دهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان آمادگی دارد از وکلایی که در راستای صلح و سازش تلاش می‌کنند تقدیر و به جامعه معرفی کند .

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای اولین بار در کشور و با راه‌اندازی اقامتگاه‌های موقت طی یک ماه گذشته، 100 نفر تحت قرار کفالت و وثیقه از ورودشان به زندان جلوگیری به‌عمل آمده است

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان صلح جامعه قوه قضائیه دادگستری استان کرمان رئیس کل دادگستری صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم پرونده معدن طزره دامغان صادر شد؛ ۳ سال حبس تعزیری برای کارفرما

۱۲ شهریور ماه سال جاری در حادثه انفجار تجمع گاز در یکی از تونل‌های فرعی معدن طزره دامغان، ۶ نفر از کارگران این معدن فوت کردند.

به گزارش میزان، محمدجعفر عبدالهی گفت: در پی این حادثه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جلسه ۱۷ مهر ماه شورای عالی قضایی بر رسیدگی فوری به این پرونده تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا، پرونده با سرعت و دقت رسیدگی شد، زیرا مسائلی از این دست چنانچه با تأخیر در پیگیری‌ها همراه باشد برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز سوءاستفاده معاندین و بدخواهان را فراهم می‌آورد.

وی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضاییه، حکم قطعی این پرونده پس از بررسی دقیق و جامع ظرف مدت ۶ ماه از زمان وقوع حادثه صادر و لازم الاجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: آنچه از اظهارات برخی از مسئولین شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در پرونده مشخص شد که استخراج از معادن این منطقه به صورت غیر مکانیزه انجام می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان حفظ امنیت محیط کسب وکار، کافی بودن تجهیزات ایمنی، حفاظت از نیروی کار و جلوگیری از تصمیم گیری‌های پرخطر را از مسئولین مربوطه مطالبه می‌کند و این شرکت نیز مستثنی نیست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود:شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان با بررسی پرونده، تحقق و انتساب بزه به کارفرما را محرز دانسته و حکم قطعی را صادر کرد.

عبدالهی بیان کرد: کارفرما به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی در حین کار در معدن طزره، محکوم به ۳ سال حبس تعزیری شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد:همچنین دادگاه حکم تبرئه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده را صادر کرد.

عبدالهی گفت: شرکت زغال سنگ البرز شرقی به عنوان متهم دیگر پرونده در جایگاه شخص حقوقی محکوم به پرداخت ۶ فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم شد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی سازمان بسیج رسانه کشور برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه
  • تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار پرونده کثیر الشاکی در عدلیه کرمان
  • حجت الاسلام علی نخعی معاون قضایی دادگستری کرمان شد
  • کرمان جزء استان‌های پیشرو در حوزه رسانه و مطبوعات است
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • حجت‌الاسلام نخعی به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان منصوب شد
  • بیشتر پرونده‌های قضایی در استان بوشهر با سازش و صلح مختومه می شود
  • حکم پرونده معدن طزره دامغان صادر شد
  • حکم قطعی مرگ ۶ کارگر معدن طزره دامغان؛ 3 سال حبس برای کارفرما
  • حکم پرونده معدن طزره دامغان صادر شد؛ ۳ سال حبس تعزیری برای کارفرما