Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از اختصاص کمک هزینه خرید ماسک و مواد ضدعفونی به مراکز شبانه روزی زیر پوشش این نهاد خبر داد.

  زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: رویکرد اصلی در اقدامات این اداره کل در مقابله با بیماری کرونا پیشگیرانه است و در این راستا آموزش مسولان فنی، مراقبین مراکز و دیگر کارکنان برای مبارزه با این بیماری انجام شده و تمام شهرستان‌ها نیز در حال انجام اقدامات لازم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: نکات لازم و  تذکر به مسئولان و کارکنان این مراکز اعلام و تاکید شده است که در صورت مشاهده مورد مشکوکی در این مراکز، سریعا اطلاع رسانی شود تا اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: بهزیستی کشور دستورالعملی را با ۳۹ ماده برای ادارات کل بهزیستی استان ابلاغ کرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرای آن با قوت بیشتری در این استان ادامه دارد.
امینی تاکید کرد:  مسئولان و کارکنان مراکز تحت پوشش این استان در خصوص شیوه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید، توجیه شده و از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی افزود: پذیرش مددجویان جدید در مراکز محدود شده و ملاقات در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نیز به حداقل رسیده است.

این مقام مسئول به اختصاص اعتبار برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز نگهداری معلولان، سالمندان اشاره کرد و گفت: برهمین اساس  مبلغی جهت تهیه اقلام اشاره شده در اسفند ماه در نظر گرفته شده که این رقم به حساب مراکز نگهداری و به صورت متمرکز واریز شده است.

وی گفت: علاوه بر مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، به مهدهای کودک نیز توصیه شده است این مراکز را با مایع ضد عفونی کننده، الکل ۷۰ درصد و با محلول آب و وایتکس (ترکیب ۹ به یک) ضد عفونی کنند.

امینی  افزود: شستن دست‌ها با آب و صابون به عنوان اثرگذارترین اقدام در مراکز و مهدهای کودک انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خدمات توانبخشی و مهدکودک تحت نظر این اداره کل اظهار داشت: در مراکز شبانه‌روزی 800نفر، در مهدهای کودک 8 هزار و 77 هزار نفر، در مراکز روزانه توانبخشی 480 نفر و در مراکز روزانه بهزیستی 18 هزار و 824 پرونده خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی بهزیستی آموزش سالمندان شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی تا کنون در البرز

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معصومه جودکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از ابتدای شروع طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند ماه آغاز شد تا کنون بیش از ۵۷ هزار بازدید از مراکز حساس از جمله قنادی‌ها، رستوران ها، مراکز فروش حلیم، آش و اماکن عمومی به ویژه آرایشگاه‌های زنانه توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.
وی ادامه داد: از بازدید‌های انجام شده بیش از ۴۲۰۰ مورد صدور اخطار کتبی و بیش از ۱۹۰۰ واحد به مراجع قضایی معرفی شده اند.
معاون بهداشت گفت: ۲۲۴ واحد به دلیل بی توجهی به مقررات بهداشتی به طور موقت تعطیل و بیش از ۷۰ تن مواد غذایی غیر مجاز، تاریخ گذشته و فاسد کشف و معدوم شده است.
وی افزود: در این مدت ۳۲۷ مورد نمونه مواد غذایی به آزمایشگاه ارسال و حدود ۵۶۰۰۰ مورد سنجش پرتابل کیفیت مواد غذایی و عوامل محیطی صورت گرفته است.
جودکی افزود: همچنین ۱۸۲۰ مورد آزمایش میکروبی آب از تمامی نقاط شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی کل استان انجام شده است.
معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: طرح سلامت نوروزی تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت

دیگر خبرها

  • انجام بیش ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی تا کنون در البرز
  • فهرست داروخانه‌های شبانه‌روزی و توزیع‌کننده داروهای خاص در شیراز اعلام شد
  • فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در نوروز
  • بهشت زهرا برای سال تحویل شبانه روزی شد
  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • فعالیت شبانه روزی کالا و مسافر از پایانه های کرمانشاه
  • انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز
  • توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار مازندران
  • ایجاد شغل برای ۳ هزار و ۵۶۰ نفر مددجو زیرپوشش بهزیستی
  • ذخیره کافی دارو برای نوروز / شیفت‌بندی کادر درمان و تعطیلی نداشتن داروخانه‌های شبانه روزی