Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@09:20:47 GMT

دروغگوهای توییتر را با برچسب نارنجی بشناسید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۵۸۴

صراط:

توئیتر در حال آزمایش برچسب‌هایی با رنگ روشن در زیر اطلاعات غلط است که توسط چهره‌های عمومی توئیت شده‌اند.

توئیت‌ها گمراه‌کننده رنگی می‌شوند

روز پنجشنبه، یکی از خبرگزاری‌ها تصاویری فاش شده از دموی آزمایشی برچسب رنگی توئیتر منتشر کرد که یکی از آن‌ها توئیتی از برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، را با برچسب "گمراه کننده مضر" نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس‌های صفحه همچنین توییتی درباره شیوع ویروس کرونا و افشاگران را نشان می‌دهد که هر دوی این پست‌ها توسط حساب‌های تأیید شده منتشر شده‌اند. توئیتر تائید کرد که به دنبال راه‌های جدیدی برای پرداختن به این موضوع است.

برچسب قرمز در توئیتر به چه معناست

این نسخه‌ی نمایشی نشان‌های هر دو رنگ نارنجی و قرمز را در خود جای داده بود. آن طور که ما متوجه شدیم، اگر رنگ برچسب قرمز باشد، اطلاعات منتشر شده می‌تواند به طور تخریب کننده‌ای اشتباه باشد.

مطابق گزارش روز پنجشنبه این خبرگزاری، ایده اصلی این است که جامعه توئیتر موفقیت یا عدم موفقیت یک توئیت را بر اساس میزان گمراه‌کنندگی آن بررسی کنند. همچنین فیدبک کاربران به توئیت‌های مختلف روی این مسئله تاثیر مستقیم دارد.

صحبت‌های سخنگوی توئیتر درباره علت اضافه شدن ویژگی جدید

سخنگوی توئیتر گفت این شرکت "برای کشف اخبار جعلی بر روی پتلفرم خود" در حال کشف چندین راه جدید است. وی افزود: «این یک طرح است که می‌تواند بازخورد جامعه توئیتری را در بر بگیرد. اطلاعات غلط یک مسئله اساسی است و ما روش‌های مختلفی را برای رفع آن آزمایش خواهیم کرد. "

البته باید در نظر بگیریم که ممکن است این ویژگی هیچگاه به دسترس عموم نرسد، زیرا این فقط یک نسخه‌ی نمایشی است. در اوایل ماه جاری، سایت این شبکه اجتماعی ممنوعیت ویدئو‌های "دیپ‌فیک" و سایر مطالب دستکاری شده را اعلام کرد که می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای توهین مجتمع تجاری اوپال به بندرعباسی‌ها چه بود؟ + ویدئو

«مجتمع تجاری اوپال در تهران به مناسبت نوروز برچسب‌هایی از معرفی شهر‌های مختلف ایران از جمله بندرعباس را بر دیواره‌ها و کف این مجتمع نصب کرده بود، اما در یکی از برچسب‌ها، اهالی بندرعباس را شبیه آفریقایی‌ها خوانده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این موضوع با واکنش‌های گسترده‌ای میان اهالی بندرعباس و فعالان فضای مجازی مواجه شد.

برخی بندرعباسی‌های مقیم تهران و برخی از مسافران بندرعباسی نوروز در پایتخت نیز به طور حضوری در این مجتمع تجاری که در منطقه سعادت آباد تهران قرار دارد، اعتراض خود را به گوش مسئولان این مجتمع رساندند.

این پیگیری‌ها موجب شد تا این مجتمع بلافاصله برچسب مربوطه را محو کرده و یک اطلاعیه عذرخواهی هم صادر کرد.

این مجتمع تجاری در اطلاعیه‌اش نوشت: زنده باد بندرعباسی ها. زنده باد اصفهانی ها. زنده باد زاهدانی ها. زنده باد مشهدی‌ها. شیرازی‌ها. کرمانی ها. یزدی ها. خرم آبادی ها، رشتی‌ها و… زنده باد ایران.

همه ما ایرانی هستیم. از جنوب تا شمال. از غرب تا شرق. ما فرزندان خلیج فارسیم. توی این چند روز برای بخشی از مردم محترم بندرعباس سوتفاهمی ایجاد شد. اوپال متعلق به همه مردم ایرانه و دوست نداره هیچ ایرانی‌ای دلش بشکنه و اگر همچین اتفاقی پیش بیاد حتما پوزش می‌خواد و ناراحت میشه.

ما عاشق بچه‌های خلیج فارسیم و امسال خواستیم مردم همه شهر‌ها توی عید همو ببینن و با هم دید و بازدید کنن و بیشتر همو بشناسن و کنار هم باشن.

پس اگر دلی شکسته ما رو ببخشه که اپال همیشه عاشق مردم و جنوبی هاست. می‌دونیم که دل بندری‌ها دریاست. زلال و قِشنگ. مردمی که راه خودشون رو می‌رن. راه مهر و دوستی؛ و مثل همیشه، به دور از تمام چشم‌های بد، ایرانی‌ها کنار هم می‌مونن و با هم راه رو ادامه میدن.»

منبع: پایگاه خبری قشم 

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کنیم!
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • ماجرای توهین مجتمع تجاری اوپال به بندرعباسی‌ها چه بود؟ + ویدئو
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • نرخ‌ های کرایه تاکسی در اصفهان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • در تمام ایران باران‌ و برف می بارد | هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ها | قرار گرفتن یک استان بزرگ ایران در کانون بارش‌ها
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان با خطر وقوع سیلاب
  • نرخ‌های کرایه تاکسی در اصفهان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد