Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:53:20 GMT

اعلام زمان تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران- شمال

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۶۴۳

آفتاب‌‌نیوز :

قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۴ سال بعد از کلنگ زنی آن فردا ششم اسفند و با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح و زیر بار ترافیک می‌رود تا مسافران شمال نوزوز امسال با عبور از این آزادراه مسیر رسیدن به شمال را با مسافت کمتری طی کنند.

نرخ عوارضی تهران - شمال رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تخمین زده شده است اما هیچ کدام از مسوولان تاکنون این نرخ را تایید نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعه یک آزادراه تهران - شمال بعد از ۲۴ سال که از کلنگ‌زنی آن گذشت با همت دولت تدبیر و امید بهمن امسال به بهره برداری آزمایشی رسید و قرار است فردا ششم اسفندماه افتتاح رسمی شود.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.

به دلیل عدم تکمیل مناطق ۲ و ۳ این آزادراه‌،خودروها پس از خروج از منطقه یک، در سه راهی شهرستانک وارد جاده قدیم کرج - چالوس شده، از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و پس از ورود به منطقه چهار آزادراه که چندین سال پیش تکمیل شد، در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌شود؛ قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد تا چالوس ۲۰ کیلومتر طول دارد که دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود.

برای ساخت قطعه ۳۲ کیلومتری منطقه یک آزادراه تهران – شمال که تکمیل بخش مهمی از آن با گرانی قیمت ارز و فشار تحریم‌ها روبرو بود، هزینه‌ای بیش از۴۱۰۰ میلیارد تومان صرف شد و ارزش فعلی این آزادراه ده هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود دولت با فشار بیشتری برای تعیین نرخ عوارضی این آزادراه و گرفتن تخفیف از سرمایه گذار مواجه باشد.

با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن واریانت مسیر اتصال تهران به جاده چالوس در منطقه شهرستانک، احداث این آزادراه ناگزیر از ساخت و احداث ۴۰ رشته تونل مجهز به طول مجموع۳۲ کیلومتر (رفت و برگشت) که ۴۵ درصد از کل طول این مسیر را شامل می‌شود.

در این مسیر ۲۵ دستگاه پل به طول ۳.۱ کیلومتر وجود دارد و طولانی‌ترین تونل کشور به نام «تالون» به طول ۴هزار۹۵۰ متر در این قطعه احداث شده است و ساخت ابنیه طولانی و بزرگ در این مسیر باعث گران شدن هزینه‌های نهایی آزادراه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنا بر این گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست‌اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6086059

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان