Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@11:08:42 GMT

کرونا از مشهد به کویت رسید!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۶۵۵

کرونا از مشهد به کویت رسید!

فرارو-وزارت بهداشت کویت امروز دوشنبه (۵ اسفند)، ابتلای سه تن به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و اعلام کرد این سه نفر اخیرا از مسافرت به کشور ایران بازگشته بودند.

به گزارش فرارو به نقل از القبس کویت، وزارت بهداشت کویت طی بیانه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که آزمایشات اولیه انجام شده بر روی تعدادی از مقیمان این کشور که اخیرا از شهر مشهد در جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشته اند، منجر به شانسایی سه مورد ابتلا به کروناویروس جدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: پرونده اول مربوط به یک شهروند کویتی ۵۳ ساله است و پرونده دوم برای یک شهروند سعودی ۶۱ ساله است. وضعیت بهداشتی این افراد تاکنون عادی است و هیچ علائمی از این بیماری را نشان نداده اند. با این حال وزارت بهداشت کویت تابعیت مورد سوم را مشخص نکرد، اما سن این فرد را ۲۱ سال ذکر کرده است.

وزارت بهداشت کویت همچنین با اعلام اینکه هر سه مورد تحت نظارت دائمی کادر پزشکی قرار دارند، تأکید کرد: وزارت بهداشت با هماهنگی دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط در کشور، اقدامات احتیاطی لازم را مطابق با توصیه‌های علمی، شرایط و ضوابط مصوب سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد داد. این وزارت همچنین افزود: وزارت بهداشت این آزمایش‌های تشخیص کروناویروس جدید را با استفاده از کیت‌های آزمایشی مخصوص که برای تشخیص ویروس کرونا تأیید شده اند انجام داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا کروناویروس کویت وزارت بهداشت کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۸۲ هزار ماموریت در فاصله زمانی ٢۵ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال توسط اورژانس انجام شده است.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان افزود:پنج هزارو ۷۰۰ آمبولانس،۶۴ اتوبوس آمبولانس،۲ هواپیمای اورژانس ، ۵۲ بالگرد اورژانس ،۲۷۰ موتورلانس و پنج شناور دریایی با ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس گرفته شده،۵۸ هزار بیمار در محل درمان و ۷۷ هزار نفر به مراکز درمانی اعزام شدند

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه کننده به بیمارستان ها داشته ایم ، برای ۸۵۰ بیمار بدحال عملیات احیا انجام شده است،۴۷۰ هزار بیمار بستری و۱۱۶ هزار عمل جراحی انجام شده ، ۸۷۰ هزار بازرسی توسط ماموران بهداشت انجام شده و ۶۳۶ هزار بازرسی موادغذایی و ۲۳۳ هزار بازرسی اماکن انجام شده است.

عین اللهی گفت:۲۱ هزار اماکن بین راهی بازرسی شده و به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی ۲ هزارو ۷۰۰ مرکز پلمب شده است،۸۵۵ هزار کیلوگر مواد غذایی فاسد در این ایام کشف و امحا شده است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:بیمارستان امام حسن(ع)شهرستان آران و بیدگل امسال راه اندازی می شود و اعتبار لازم آن هم تخصیص یافته است.

وی افزود:هدف ما از سفر به کاشان بررسی نحوه خدمات در ایام نوروز است و رسیدگی به بیماران در این ایام مطلوب بوده و همه بیماران توسط پزشک متخصص ویزیت شده اند،بیمارستان شهید بهشتی از بهترین بیمارستان های استان اصفهان است،در بخش تاسیسات و ساختمان ضعف هایی دارد که به دنبال رفع این مشکل هستیم.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان