Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:57:20 GMT

سودان| نگرانی البرهان از ادامه تظاهرات مردمی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۷۱۱

سودان| نگرانی البرهان از ادامه تظاهرات مردمی

رئیس شورای حاکمیتی سودان تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را مانع فعالیت دولت انتقالی خارطوم دانست. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از زمانی که نظام عمرالبشیر در سودان سرنگون شد، مردم این کشور با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز خواستار اصلاح ساختار قدرت هستند تا در سایه آن فشارهای اقتصادی بر آنان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود سوخت و گرانی نان بارها سبب شده تا مردم در شهرهای مختلف سودان تظاهرات کنند. چندی پیش پلیس به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در یکی از شهرها سودان حمله کرد که در جریان آن، تعدادی از شهروندان سودانی کشته و زخمی شدند. دولت خارطوم هم کمیته‌ای را برای بررسی این حادثه تعیین کرد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: شایعات و برگزاری تظاهرات اجازه کار را به ما نمی‌دهد. این دو موضوع سبب می‌شود تا در فعالیت دولت انتقالی مانع ایجاد شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، سرلشکر عبدالفتاح برهان در جمع رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان تصریح کرد: نبود آگاهی کافی ، ارائه اطلاعات نادرست به مردم، فضای سیاسی را برای بعضی‌ها جذاب کرده‌است به گونه‌ای که بسیاری از اشخاص ارتش را تکفیر می‌کنند.

این سخن برهان در حالی مطرح شد که یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر گفته بود این ائتلاف خواستار بازنگری در ساختار ارتش است و بر این خواسته خود همچنان اصرار دارد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان بدون اشاره به گفت وگوهایش یا نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا برای عادی سازی مناسبات با تل آویو و مخالفت مردم و سیاستمداران سودانی با این اقدام مدعی شد: نظامیان تمایلی به قدرت ندارند بلکه می‌خواهند با ساختار دولت انتقالی همکاری کنند تا رضایت ملی ایجاد شود.

ائتلاف آزادی و تغییر: سیاستمداران و نظامیان نتوانستند آرمان‌های انقلاب سودان را محقق کنند

برهان اظهار داشت: ما می‌خواهیم مرحله انتقالی بدون سیطره شک و خیانت به سمت جلو حرکت کند و ما در حکومت انتقالی یک هدف داریم و تمام راه‌ها به ساختن سودان جدید منتهی می‌شود.

پس از برکناری عمرالبشیر از ریاست جمهوری سودان توسط نظامیان این کشور، آنان شورایی تشکیل دادند که سرلشکر عبدالفتاح برهان رهبری آن را به عهده داشت. شورای نظامی با ائتلاف آزادی تغییر ( احزاب مخالف عمرالبشیر ) توافقی امضاء کردند که بر اساس آن ، یک دولت انتقالی در خارطوم تشکیل و به مدت 39 ماه اداره امور سودان در اختیار خواهد داشت. درپایان دوره انتقالی انتخابات سراسری در سودان برگزار خواهد شد.

این روزنامه در خبر دیگری به نقل از معاون رئیس جنبش مردمی – شمال نوشت: گفت وگو های صلح گروه‌های مسلح با دولت انتقالی خارطوم وارد حساس و نهایی شده است.

یاسر عرمان تصریح کرد: جنبش مردمی – شمال و جبهه انقلابی آمادگی امضای توافقنامه نهایی صلح با دولت خارطوم را دارند و مسائلی که در این روند باقی مانده‌ است، امکان حل و فصل آنها وجود دارد.

وی با اشاره به تمدید سه هفته‌ایی توافقنامه آتش بس دولت خارطوم با گروه‌های مسلح گفت: انتظار می رود طی دو هفته آینده دو طرف ( گروه های مسلح و دولت خارطوم ) توافقنامه صلح فراگیر را امضاء کنند.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان دولت انتقالی ائتلاف آزادی دولت خارطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

بنابر روایت فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898766

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • سکولاریسم جهانی و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین عاملان بی‌حجابی هستند