Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی حیدریان صبح دوشنبه در سومین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزبانی این اداره کل ضمن بیان اینکه ۲۰۰ برنامه طی هفته منابع طبیعی در استان اجرایی می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هفته منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز برگزار می‌شود، افزود: رویکرد این برنامه‌ها اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه پویش نهال‌کاری همگانی از ۱۴ آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان نیز به مرحله اجرا درآمده است، ابراز داشت: احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی مهم‌ترین هدفی که در این طرح دنبال می‌شود و تا پایان سال تداوم دارد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت منابع طبیعی و توزیع نهال رایگان با حضور و شرکت اقشار مختلف مردم، همیاران طبیعت، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مسئولان و دوستداران طبیعت بخش عمده این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: به دنبال نهادینه کردن مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در نهضت نهال‌کاری همگانی هستیم که در هفته منابع طبیعی آشنایی عموم مردم با این طرح در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4861812

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته درختکاری انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین گرگان شیراز بیرجند کرونا هفته منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد