Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@19:00:05 GMT

رهایی 2 قاتل از چوبه دار

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۹۵۷

رهایی 2 قاتل از چوبه دار

شورای حل اختلاف ویژه عشایر خوزستان توانست بین دو طایفه صلح و سازش برقرار و دو نفر از محکوم به قصاص را رها کنند.

عبدالعباس زبیدی نیا رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: سال ۱۳۹۱ در نزاعی بین دو طایفه‌، دو نوجوان به قتل می رسند که بعد از این حادثه، اختلاف شدیدی بین این دو طایفه رخ می‌دهد و در این مدت یک نفر دیگر هم به قتل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل پرونده در دادسرای اهواز و دستگیری متهمان و قاتلان، آتش اختلاف بین این دو طایفه کمتر شد و بلافاصله برای حل‌وفصل اختلاف به وجود آمده این پرونده به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع داده شد.

زبیدی نیا در ادامه اظهار کرد اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر با وساطت و تلاش شبانه‌روزی خود و برگزاری چندین جلسه با حضور سران عشایر، مصلحان، ریش‌سفیدان و بزرگان طرفین با اعلام رضایت از همدیگر با هم مصالحه کردند و در برابر کلام وحی قرآن کریم هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم با دوستی و صفا زندگی کنند و این مصالحه منجر به رهایی دو نفر از محکومان به قصاص از این دو طایفه از چوبه دار شد و این پرونده پس از هشت سال منتهی به صلح و سازش شد./ مهر

گذشت اولیای دم قاتل را نجات داد

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حل اختلاف دو طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از تعداد ۴۶ هزار و ۷۹۸ فقره پرونده ارجاعی به شعب مختلف شوراهای حل اختلاف این استان که قابل صلح و سازش بوده است ۲۱ هزار و ۳۴۱ پرونده به سازش منجر شده است.

وی این میزان از صلح و سازش را چیزی در حدود ۴۶ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

قهرمانی یادآور شد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال گذشته ۳۳ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص به مصالحه منتهی شده است.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته در مجموع تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان وارد و تعداد ۹۳ هزارو ۲۳۰ فقره پرونده با اتخاذ تصمیم مناسب، مختومه شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ هیأت های صلح نیز در مناطق مختلف استان هرمزگان موفق به ایجاد مصالحه در ۸۷ درصد از پرونده های ارجاعی شده اند.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که بر این اساس در سال گذشته با تلاش و همت همکاران قضایی و کارکنان شوراهای حل اختلاف به همراه معتمدان محلی و صلح یاران، تعداد ۳۰۵ نفر از زندانیان که عمدتاً محکومان جرایم مالی و غیر عمد بوده اند از زندان‌های استان آزاد شده اند و همچنین از محکومیت ۳۴۰ نفر دیگر به مجازات حبس نیز جلوگیری شده است.

کد خبر 6062617

دیگر خبرها

  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند