Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در مسقط گفت: ایران در تلاش است در جهت تعمیق روابط بین‌الملل و حل مسائل پیچیده بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه در منطقه پرتنش غرب آسیا با مشارکت جمعی عمل کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه (چهارم اسفند) با حضور مقام‌های کشوری و لشکری عمان، سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی دیگر کشورها، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و ایرانیان مقیم عمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این مراسم «علی بن مسعود السنیدی» نایب رئیس شورای عالی برنامه ریزی و وزیر صنعت و بازرگانی عمان به عنوان مهمان ویژه، مقام‌های عالی رتبه وزارت امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجالس شورا و دولت عمان، به نمایندگی از دولت عمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و سایر دیپلمات‌های ایرانی تبریک گفته و برای دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت کردند.
در این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بدون شک انقلاب اسلامی ایران حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بوده، و توانسته با برقراری نظام «جمهوری اسلامی»، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آرای مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تاکنون این روند ادامه دارد. 
وی افزود: کسب استقلال واقعی سیاسی و برقراری مردمسالاری دینی ، از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سایه آن توانسته است شاخص‌های قابل توجهی را در رعایت و اجرای اصول مردمسالاری، اعطای حقوق سیاسی به شهروندان، حفظ عدالت جنسیتی از جمله افزایش سهم و نقش زنان در مشارکت‌های اجتماعی، حفظ حقوق اقلیت‌ها، رشد علمی در حوزه‌های مختلف پزشکی، نانو، هسته‌ای و صنایع مختلف و فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، کاهش سهم آن در بودجه دولتی، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ثبت کند. 
سفیر ایران ادامه داد: در همین چارچوب از جمله دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات آزاد و توجه به اصل مهم چرخش نخبگان با تکیه بر آرای مردم بوده است.

وی با بیان اینکه در ایران پس از انقلاب حدود ۴۰ انتخابات ملی آزاد با مشارکت گسترده واجدان شرایط رأی‌دهی، برگزار شده است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که در ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ برگزار شد، آخرین آن بود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ادامه سیاست تعامل‌گرایانه خود با نظام بین‌الملل، همچنان در تلاش است در جهت تعمیق روابط بین‌الملل و حل مسائل پیچیده بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه در منطقه پرتنش غرب آسیا با مشارکت جمعی عمل کند.

 

 

نوری شاهرودی ادامه داد: مسائل و مشکلات جمعی، مشارکت جمعی را طلب می‌کند و در دنیای به هم پیوسته کنونی و منافع به هم گره خورده کشورها، تحقق منافع یک کشور بدون در نظر گرفتن و تحقق منافع دیگر کشورها امکانپذیر نیست. یکی از مشکلات مهم منطقه ما معضل تروریسم است که جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی در مبارزه با این پدیده شوم ایفا کرده و می‌کند و در این راه هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده است. 
سفیر ایران در مسقط با ذکر این نکته که روابط محکم بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در طول تاریخ از مرحله‌ای به مرحله بالاتر ارتقاء یافته است و به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی ،جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است، افزود: این روابط مبتنی بر دوستی و اعتماد متقابل است و در حال رشد در همه زمینه‌هاست.

نوری شاهرودی ادامه داد: رایزنی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و عمان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد. روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در سال‌های گذشته وارد مرحله‌ای جدید شده و افزایش حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور در نتیجه تلاش‌های انجام شده به موجب رهنمودهای سلطان قابوس و مقامات عالیرتبه سلطنت عمان صورت گرفته، و بر همین اساس، اعتماد کامل داریم که به دلیل رهبری سلطان قابوس روابط بین دو کشور تاکنون به بالاترین سطح رسیده و با حکمت و رهبری سلطان هیثم بن طارق این روابط از این به بعد شاهد توسعه و شکوفایی فزاینده خواهد بود.   
وی با بیان اینکه هجده نشست کمیسیون مشترک اقتصادی تاکنون بین دو کشور برگزار شده، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مشترک در بخش‌های مختلف به صورت متناوب در حال برگزاری است. 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سالگرد انقلاب اسلامی سفارت ایران در عمان مسقط جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی نوری شاهرودی مشارکت جمعی بین دو کشور بین المللی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم

معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت: جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی متعهد به همکاری و کمک با افغانستان است و اعضای این سازمان تصمیم گرفته‌اند که یک هیئت را با هدف کمک‌رسانی، به کابل اعزام کند.

وی افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهد در زمینه‌های کمک افغانستانی‌ها و تعامل میان افغانستان و جهان تلاش کند.

در ادامه همچنین، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در این دیدار با تأکید بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستانی‌ها، از این سازمان خواست تا نقش مثبت در توسعه روابط افغانستان و دیگر کشورها داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اکنون در افغانستان یک نظام کامل اسلامی و مستقل حاکم است، حکومت با همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی روابط نیک دارد و خواهان گسترش‌ همکاری‌ها، تعامل و ثبات منطقه‌ای است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود