Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا می تواند باعث لغو مسابقات آسیایی هم شود.

طرفداری- یک نشریه سعودی از ایجاد هیاتی برای مبارزه با ویروس کرونا در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

به گزارش فارس، نشریه «الجزیره» عربستان در گزارشی امروز به حضور ویروس کرونا در آسیا و تاثیرش به ورزش و مخصوصا به فوتبال پرداخته است. این نشریه سعودی خبر داد با توجه به انتشار این ویروس در کشورهای چین، تایلند، ایران، کره جنوبی، سنگاپور، امارات، کویت  بحرین فوتبال آسیا در شرایطی اضطراری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این شرایط یک هیات مبارزه با کرونا با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت ایجاد می کند تا این وضعیت بحرانی را بررسی کند. با این شرایط موجود احتمال به تاخیر افتادن تمام بازی های مرحله گروهی در هفته سوم در منطقه غرب وجود دارد.

گفتنی است، پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب پرسپولیس باید مقابل التعاون عربستان در کویت بازی کند. شاگردان مجیدی باید در امارات به مصاف الوحده بروند. شهرخودرو باید در هفته سوم مقابل شباب الاهلی در دبی بازی کند، سپاهان نیز باید با النصر عربستان در بحرین بازی کند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هفته سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند

ایتنا - به گفته محققان، واکسن‌های تک‌دوز مبتنی بر ژنتیک برای آنفولانزا و کووید می‌توانند مؤثرتر و آسان‌تر از واکسن‌های فعلی ساخته شوند. این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت، هدف قرار می‌دهند.
این واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند. محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه فعلی واکسن را متحول کند.
این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

به گزارش ایتنا، رونگ های، محقق ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که گسترده است. این استراتژِ به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس قابل استفاده است، در برابر هر نوع ویروس موثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی‌خطر است. این واکسن می‌تواند واکسنی جهانی باشد که دنبال آن بوده‌ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی‌بادی‌هایی تولید کند که آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد. واکسن جدید از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست. این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محقق شوئی دینگ، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا توضیح داد که همگی این پاسخ طبیعی به عفونت را دارند، اما ویروس‌ها می‌توانند پروتئین‌هایی تولید کنند که پاسخ RNA بدن را مسدود می‌کند. واکسن جدید به بدن می‌آموزد که چگونه این دفاع ویروسی را دور بزند.

ویروس‌ها ممکن است در مناطقی که توسط واکسن‌های سنتی هدف قرار نمی‌گیرند جهش پیدا کنند. با این حال، محققین کل ژنوم آنها را با هزاران RNA کوچک هدف قرار می‌دهند که نتوانند از این موضوع فرار کنند.

به گفته محققان دانشگاه ریورساید کالیفرنیا، ایالات متحده پتنتی در مورد فناوری جدید واکسن RNA صادر کرده است. این واکسن به نوزادانی که نمی‌توانند واکسن‌های فعلی را دریافت کنند، و همچنین بیماران با ضعف سیستم ایمنی کمک خواهد کرد. دینگ گفت: «به همین دلیل است که قدم بعدی ما استفاده از همین مفهوم برای تولید واکسن آنفولانزا است تا بتوان از نوزادان محافظت کرد. اگر  موفق شویم، نوزادان دیگر مجبور نخواهند بود به آنتی‌بادی‌های مادرشان وابسته باشند.».

محققان خاطرنشان کردند که در نهایت، این استراتژی می تواند برای تعمیم واکسن برای هر تعداد ویروس استفاده شود. چندین پاتوژن شناخته شده انسانی وجود دارد. دانگ، سارس، کووید. همه آنها عملکردهای ویروسی مشابهی دارند که می‌توانند توسط این فناوری مورد هدف قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین
  • اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آنچلوتی: نمی‌خواهم درباره صحبت‌های ژاوی اظهارنظر کنم
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • سرنوشت تلخ بورسا اسپور؛ از بازی در لیگ قهرمانان تا سقوط به دسته چهارم فوتبال ترکیه