Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پس از کش و قوس‌های فراوان سر تصویب FATF بین دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت و به این ترتیب تقریبا هیچ بانکی با بانک‌های ایرانی همکاری نخواهد داشت.

اما پس از مدت‌ها ثبات در بازار ارز و مدیریت این بازار توسط بانک مرکزی، در روز‌های اخیر و با این حواشی به وجود آمده، قیمت ارز رو به افزایش گذاشته تا اینکه امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در روز‌های گذشته با اشاره به التهابات بازار ارز تاکید کرده بود که دلار دوباره به زیر ۱۴ هزار تومان می‌رسد و مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز، باید این ریسک را بپذیرند. بیشتر بخوانید: کنایه روحانی به مجمع تشخیص: آن‌ها که بهانه دست آمریکا دادند، پاسخگوی موضع غیرکارشناسانه خود در مورد لوایح FATF باشند او از سوی دیگر معتقد است که قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF تاثیری بر روابط بانکی ایران ندارد و این افزایش قیمت‌ها هیجانی است، چراکه ایران پیش از این نیز روابط بانکی خاصی با سایر کشور‌ها نداشته است و عملا بانک‌های ایرانی تحریم بوده‌اند.

در این زمینه یکی از صرافان بازار به ایسنا، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت ارز، افزایش تقاضاست که به واسطه ایجاد جو روانی در پی قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این نیز روابط بانکی ایران با سایر کشور‌ها تفاوتی با حال حاضر نداشت، تصریح کرد: با توجه به ورود ویروس کرونا به ایران ممکن است سفر‌های پایان سال کاهش پیدا کند، اما از سوی دیگر با توجه به ایجاد جو نادرست روانی بسیاری از افرادی که قصد خرید ارز برای پایان سال را دارند، از اکنون برای خرید خود اقدام کرده‌اند و این میزان تقاضا را افزایش داده که این تقاضا به تدریج کاهش خواهد یافت.

به گفته این عضو کانون صرافان، با وجود افزایش تقاضای خرد در بازار اسکناس، صرافی‌ها ارز مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند و مشکلی از بابت تامین ارز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که با گذر از این مقطع زمانی، کاهش جو روانی و کاهش تقاضا، قیمت ارز نیز بار دیگر کاهش یابد.

این صراف بازار ارز با بیان اینکه مردم باید از لحاظ فرهنگی تقویت شده و تحت تاثیر فضای روانی قرار نگیرند، اظهار کرد: زمانی که ویروس کرونا وارد ایران شد هم به مردم گفتند ماسک به اندازه نیاز بخرید، اما مردم برای خرید ماسک هجوم بردند و سبب کاهش ماسک موجود در کشور شدند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rQL خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا ایران در لیست سیاه FATF بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین گزارش‌ها از بازار طلا و سکه، از افزایش ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا و ۲۸۶ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار رشد ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۸۶ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، هر مثقال طلا در بازار ۲۱۰ هزار تومان گران شده و به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

آن‌طور که روند بازار نشان می‌دهد، سکه بهار آزادی ۴۱۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. به این ترتیب، سکه بهار آزادی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ رسید.

در این میان، حباب سکه امامی هم با افزایش ۳۷۹ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان افزایش یافت.

اما افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی بود که در آغازین ساعات معاملات دیروز، قیمت‌ها در روندی نزولی قرار گرفته بود؛ به طوری که در لحظاتی، سکه امامی حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون تومان هم رفت.

عملکرد یک هفته‌ای بازار سکه امامی، از ریزش ۲.۴ درصدی قیمت سکه امامی حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای ۱۸عیار هم در طول یک هفته گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: در دو روز اخیر قیمت جهانی طلا تغییری نکرده؛ این در حالی است که تا روز جمعه قیمت اونس به دلیل تنش‌های خاورمیانه با صعود همراه بود. برخلاف این روند، قیمت ارز در بازار کاهش یافتو همین عامل باعث شد از روز شنبه قیمت طلا و سکه به نسبت پایان هفته گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی می‌افزاید: در مجموع روند دو روز اول هفته قیمت‌ها کاهشی بود و با توجه به ثباتی که در بازار ایجاد شده، دادوستد‌ها نیز روال عادی دارد، تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و حباب سکه تغییرات مختصری داشته است.

کشتی آرای در گفت وگویی در پیش بینی از آینده بازار طلا عنوان می‌کند: در یک هفته اخیر با توجه به آرامش موجود در بازار یک ثباتی ایجاده شده است، اما این روز‌ها نمی‌توان بازار را پیش‌بینی کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳