Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@01:25:44 GMT

ورود سالانه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۱۶۰

به گزارش فارس، علی مویدی خرم آبادی امروز در مراسم رونمایی از طرح رهگیری سیگارت گفت: بعد از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، طرح رهگیری سیگارت دومین طرح ستاد قاچاق برای مبارزه با واردات سیگار قاچاق از طریق بهره گیری از سامانه‌ها است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه نظام در بحث مبارزه با قاچاق، نگاهی عمیق و کاربردی است و آنچه به عنوان رویکرد نظام و ریاست جمهوری در مورد مبارزه با قاچاق کالاست، تمرکز بر پیشگیری است تا از پدیده شوم قاچاق رهایی یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تنها راه امنیت تولید ، تجارت و صنعت کشور مبارزه با قاچاق است. 

مویدی خرم آبادی اظهار داشت: در قانون مبارزه با قاچاق فصل مهمی وضع شده و در آن دارد، بر پیشگیری از قاچاق می شود. 

وی با بیان اینکه ‌کشور ما از قاچاق آسیب فراوان دیده است، گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و با واردات این کالاها میلیون ها شغل از بین می رود. 

مویدی خرم ابادی اظهار داشت: بعد از رجیستری تلفن همراه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد واردات تلفن همراه به صورت قانونی انجام می‌شود و این کار  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای کشور آورده داشته و پیش بینی می‌شود، آورده آن در سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کشف ۱۱۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی حدود پنج تُن مغز بادام درختی چینی خبر داد و افزود: این بادام درختی‌ها محصول کشور چین و به طور قاچاق وارد کشور شده بودند.

وی در تشریح جزئیات کشف این میزان بادام درختی قاچاق گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند که بررسی‌ها و اقدامات اطلاعاتی تکمیلی مشخص کرد، مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوبی کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مأمورین این پلیس به سرعت و پس از هماهنگی با مقام قضائی انبار مذکور را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

افشاری گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، که در همین راستا پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6080672

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد