Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@20:48:49 GMT

مستند ایرانی به آمریکا رفت!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۳۵۲

مستند ایرانی به آمریکا رفت!

فیلم مستند «خاتمه» ساخته برادران زارعی برای حضور در نهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند آمریکا انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم مستند «خاتمه» به کارگردانی مهدی و هادی زارعی برای حضور در نهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند امریکا AMDOCS) ) انتخاب شده است و بر اساس جدول برنامه‌های این فستیوال، روز شنبه ۹ فروردین ۹۹ برابر با 28 مارس 2020 در سالن تیرستون اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خاتمه» مستندی ۹۰ دقیقه‌ای از زندگی یک دختر مهاجر افغانستانی در شیراز است که در کودکی با فشار خانواده‌اش به عقد شوهر خواهر خود در می‌آید. روایت کم‌نظیر برادران زارعی از آنچه در درون خانواده‌های درگیر در ماجرای «خاتمه» می‌گذرد. 

از عوامل شاخص این فیلم می‌توان به علیرضا علویان (طراح صدا)، بابک حیدری (تدوینگر) و ستار اورکی (آهنگساز) اشاره کرد.

مستند «خاتمه» پیش‌تر در جشنواره‌های لایپزیک، فلورانس ، پراگ و سینما حقیقت، نظر داوران، منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرده بود و این بار هم مورد توجه داوران جشنواره مستند امریکا در پالم‌اسپرینگ قرار گرفته است.

نهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند آمریکا AMDOCS) ) از ۲۷ تا ۳۱ مارس 2020 (۸-۱۲ فروردین 99) در پالم اسپرینگ کالیفرنیا برگزار می‌شود.

Magazine Movie Maker  این فستیوال را  یکی از ۵۰ فستیوال فیلم مستند برتر دنیا می‌شناسد که می‌تواند برای هر فیلمسازی جذاب باشد. 

شرکت فرانسوی «رفت فیلمز»(RAFT films)  حق پخش بین‌المللی این فیلم مستند را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پراگ جشنواره فیلم خانواده شاخص فرهنگ و هنر فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا،  فاطمه ربانی مهموئی، تهیه کننده رادیو تهران که با برنامه قهرمان ایرانی نامزد مستندهای مستمر سومین جشنواره رادیویی پژواک شده، درباره برنامه اش گفت: امسال با سه اثر در سومین دوره از جشنواره ملی پژواک شرکت کرده ام که دو اثرم به دور نهایی راه یافته است. اولین اثر راه یافته در بخش مستمر با عنوان «قهرمان ايراني» و دومی مستند «مرگ بی سرزمین» است که در بخش ویژه انتخاب شده است.

تهیه کننده رادیو تهران با بیان جزئیات بیشترعنوان کرد: مستند قهرمان ایرانی روایتی از زندگی و رشادت های شهید دکتر مصطفی چمران است، قهرمانی که تلاش کرده تا بتواند از زوایای مختلف شخصیتی اش اعم از انقلابی، علمی، نظامی و مدیریتی بهره مند شود. مستند مرگ بی سرزمین هم روایتی از حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و زوایای پنهان آن است.

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد