Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@14:26:15 GMT

چرا تلفات رانندگی در یزد به امری عادی تبدیل شده است؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۴۸۳

چرا تلفات رانندگی در یزد به امری عادی تبدیل شده است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان اینکه تلفات تصادفات رانندگی در یزد نسبت به سال قبل افزایش یافت گفت: تا پایان دی ماه امسال ۱۰۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سرهنگ رضا زارع پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: افرادی که شماره تلفن همراه خود را برای پیامک ارسال تخلفات ثبت نکردند حتما این کار را انجام دهند و در صورتی که ماشین هنوز به نام فرد دیگری است، حتما اقدام به تغییر سند مالکیت کنند که از میزان جرایم خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با تصادفات فوتی یزد افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشته‌های رانندگی را داشتیم و تا پایان دی ماه 102 در تصادفات رانندگی یزد فوت کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد ادامه داد: از این میزان تصادفات، 63 نفر مربوط به شهر یزد و مابقی کشته شدگان مربوط به سایر نقاط استان بوده است.

وی افزود: از کل حوادث 32 درصد مربوط به عابرین پیاده، 49 درصد موتورسواران، 17 درصد رانندگان سواری و یک درصد هم مربوط به وانت سواران بوده که از کل متوفیان 17 درصد زن و 83 درصد هم آقایان بوده‌اند.

ابطال قسمتی از بخشنامه پلیس درباره تصادف در خطوط ویژهاستاندار بوشهر: وضعیت تصادفات فوتی درون شهری بوشهر نگران کننده است

زارع خاطرنشان کرد: 15 نفر اتباع خارجی که شش نفر عابر، 7 نفر موتورسوار، 1 نفر سواری و یک نفر هم دوچرخه‌سوار که همه از آقایان بوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: بیشترین سن کشته شدگان عابرپیاده که 44 درصد را به خود اختصاص می‌دهند مربوط به افراد بالای 50 درصد بوده‌اند و در بحث موتورسواران هم سن 20 تا 30 سال و پس از آن 50 سال به بالا را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه موضوعی که بسیار قابل تاسف است، 12 موتورسواری است که در سن 10 تا 20 سال تصادف و فوت کرده‌اند گفت: بیشترین حوادث رانندگی استان یزد مربوط به روزهای سه شنبه بوده و پس از آن روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین آمار تصادف در یزد را داشتیم و بیشترین تصادفات هم مربوط به ساعت شش تا هشت شب است.

زارع با تاکید بر لزوم انجام آموزش‌های لازم به جامعه از طریق رسانه‌ها و مساجد و عرصه‌های دیگر گفت: امسال پنج هزار و 279 نفر مجروح در تصادفات داشتیم که از این تعداد سه هزار و 551 نفر مربوط به شهر یزد بوده و بیش از 2000 هزار نفر کل مجروحین استان موتورسواران و بیش از 500 نفر عابران پیاده بوده‌اند.

انتهای پیام/782/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رانندگی استان یزد بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده و در بخش‌های تصادفات جرحی و خسارتی نیز به ترتیب کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت اصلی تصادفات خطای انسانی است، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته از نقاط حادثه خیز تمام مصوبات اجرا خواهد شد تا با همکاری رانندگان میزان تصادفات به حداقل برسد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و اعمال قانون نسبت به مسافرکش‌ها با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت ترافیکی مهاباد افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌های شهری در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی و طرح‌های کمربندی توسط شهرداری بر کاهش بار ترافیکی تاثیر مثبت گذاشته است.

وی بیان کرد: شهروندان و کارشناسان حوزه ترافیک هم که پیشنهادی کاربردی و قابل اجرای در راستای کاهش بار ترافیکی شهر را دارند، آن را به دبیرخانه شورای ترافیک ارایه دهند.

وی با تاکید بر اعمال قانون مستمر نسبت به متخلفان و سد معبر مناطق مختلف شهر، گفت: ساماندهی فلکه ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد
  • ثبت ۵۶۳ فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲