Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که اخیراً شنیده شده به دلیل ساماندهی اشتباه این برج در گذشته به تدریج این سازه نشست می‌کند، گفت: این شایعات به شوخی بیشتر شبیه است تا واقعیت. مانند شایعه کج شدن برج میلاد که یک شوخی بود اما در سطح جامعه فراگیر شد. برای ساخت چنین بناهایی تدابیر لازم اندیشیده شده و به دلیل عدم ساماندهی مناسب کفپوش‌ها مشکلی مانند نشست برج برای آن ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: در اطراف برج آزادی ما فضای سبز و باغچه‌های زیادی داریم و تنها زیرسازی اطراف برج نیست. بنابراین، این گونه اخبار بیشتر به شوخی شبیه است.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی برای فعال کردن آب‌نماهای اطراف برج آزادی انجام شده که امیدواریم با برطرف کردن نواقص آن از سوی سازمان زیباسازی دوباره شاهد راه اندازی آب‌نماهای اطراف برج آزادی باشیم.

سرپرست شهرداری منطقه ۹ در خصوص اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مرمت برج آزادی گفت: این ردیف بودجه هر ساله در بودجه منطقه ۹ بوده است و پیش بینی شده است و امسال درخواست کرده بودیم که به دلیل آنکه سازه برج آزادی یک سازه ملی است بودجه به صورت منطقه‌ای نباشد و برای بهسازی بودجه متمرکزی برای آن پیش بینی کند و اگر قرار باشد منطقه فعالیتی انجام دهد از همان بودجه متمرکز به آن تخصیص داده خواهد شد و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: سازه‌هایی مانند برج ازادی در هنگام ساخت در برابر ریشترهای بالای زلزله مقاوم سازی شده‌اند و این گونه نیست که با هر اتفاقی مورد تهدید قرار بگیرند.

به گزارش مهر، مدتی پیش حسن خلیل آبادی رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران نیز از مدیریت دوگانه برج انتقاد کرده و گفته بود معتقدم اطراف برج آزادی باید به پیاده راه تبدیل شود و تردد این حجم از خودرو در اطراف برج می‌تواند به سازه برج آسیب وارد کند و این برج به عنوان یک پروژه ملی تلقی شده و به عنوان یک پلازای بزرگ شهری به محلی برای گردهمایی مردم تبدیل شود.

کد خبر 4861836 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: برج آزادی سید مصطفی موسوی زلزله شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش انتخابات 98 قوه قضاییه شهر تهران کرونا محسن حاجی میرزایی دستگیری سارق نیروی انتظامی مترو آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی اطراف برج آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه علل و عوامل سیل جدید در شهر رضوان و تکرار این حادثه در ماه‌های اخیر در نشست مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گرفته است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو در این نشست طرح‌های خود را ارتباط ارائه کردند.

وی افزود: این نشست دارای ابعاد و مصوباتی بود که یکی از آنها تهیه طرح و نقشه‌های آب‌های زیرزمینی شهر رضوان است تا با احداث و طراحی خیابان جدید در خط القعر مسیر روان آب‌ها بتوانیم شاهد کاهش خسارات به این منطقه باشیم این موضوع در طرح هادی نیز گنجانده شده و طراحی آن به تصویب رسیده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین بیان کرد: طرح هدایت آب‌های سطحی شهر رضوان دیگر موضوعی است که مطالعه آن در دو ماه آتی به تصویب رسید تا بتوانیم مسیر روان آب‌ها را در شهر رضوان اصلاح کنیم.

حمیدی افزود: متأسفانه خیابان اصلی شهر رضوان در خط القعر مسیر مسیل قرار دارد و در نتیجه بارندگی‌ها در این منطقه سبب بروز سیلاب می‌شود لذا باید تصمیمی برای این منطقه گرفته شود تا شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای استان سمنان همچنین در این نشست موظف شد که مطالعات جریانات سطحی و حوزه آبخیز مسیر گیو شهریار که از مطالبات جدی مردم منطقه نیز محسوب می‌شود را انجام دهد، بیان کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که در دو مسیر مذکور یعنی احداث خیابان جدید و آبخیز گیو شهریار، پروژه‌هایی انجام شود تا بسیاری از مشکلات منطقه گرفته شود و بتوانیم جلوی سیلاب‌های مشابه را بگیریم.

معاون استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که رضوان دارد این است که ارتفاعات شرق و غرب این شهر سابقاً دارای پوشش گیاهی بود که متأسفانه این پوشش گیاهی به دلیل تخریب اراضی و شخم زدن بابت بهره برداری کشاورزی از بین رفت و در نتیجه روان آب‌ها دیگر جذب نمی‌شود از سوی دیگر شیب زیاد این اراضی هم سبب می‌شود تا سیلاب‌ها سرعت گرفته و قدرت تخریب بیشتری در شهر رضوان داشته باشد.

حمیدی در خاتمه خواستار همراهی بیشتر مردم با مسئولان شد و گفت: در کنار این موضوعات ما شاهد تغییر اقلیم و افزایش کمی میزان بارندگی‌ها هستیم که سبب بروز سیلاب‌ها می‌شود و لذا تثبیت پوشش گیاهی دیگر موضوعی است که باید در رضوان صورت گیرد و در این ارتباط نیاز است که همراهی مردم را نیز داشته باشیم.

کد خبر 6063653

دیگر خبرها

  • قطع ۴۰۰۰ درخت هیرکانی توسط شرکت فرزند آیت‌الله علم‌الهدی؟ | پاسخ فوری ماجد علم‌الهدی به ادعای یک رسانه ضد ایرانی
  • تنگ بنیون بهشتِ گردشگری بوشهر
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • حضور پرشور مردم در اجتماع «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» / طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شد
  • گوترش : قطعنامه جدید شورای امنیت در خصوص غزه باید اجرایی شود/ شکست در این زمینه غیرقابل بخشش خواهد بود
  • برگزاری نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان یزد
  • توزیع ۹۰ تن آسفالت در منطقه یک اراک