Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری ۲ نفر کلاهبردار حرفه‌ای که شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت ۷ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی جوان با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام داشت مبلغی بالغ  بر 80 میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حسابش برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاع شد که شکات در اظهارات خود از برداشت‌های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که اغلب قربانیان بعد از درج کالای خود در یکی از سایت‌های آگهی محور برای فروش، پیامکی از شخص ناشناس که خود را مدیر سایت معرفی می‌کرده است دریافت می‌کردند که در متن پیام آمده بود "آگهی شما بعد از 24 ساعت از روی سایت برداشته می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع مبلغ 1000 تومان از طریق لینک زیر به حساب سایت واریز کنید.

سرهنگ سلیمانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه‌روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس فتای تهران: هنوز کاهشی در پرونده‌های "فیشینگ" روی نداده استکلاهبرداری 6 میلیاردی از طریق فیشینگ در استان فارس کشف شدتبلیغات صفحات "سلبریتی‌ها" چطور شما را گرفتار درگاه‌های فیشینگ بانکی می‌کند؟

رئیس پلیس فتا استان فارس عنوان کرد: پس از دستگیری این متهم یک نفر دیگر از همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی، نفر دوم نیز دستگیر که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بودهو تا کنون نزدیک به 7 میلیارد  ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس و دستگیری متهمین کمتر از 15 روز، این سرعت عمل سبب شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول به همشهریان عزیز توصیه کرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آنها ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص هوشیارانه عمل کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس کلیک نکنند.

انتهای پیام/424 /ی

R41382/P1549/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه

در کنار سکوت مقامات آمریکایی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان، اما جامعه دانشگاهی این کشور به ویژه دانشجویان به طور گسترده در حال نشان دادن مخالفت خود با این موضوع است. دانشگاه‌های ایالات متحده اکنون به محلی برای انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی بدل شده است. 

به گزارش الجزیره، دپارتمان پلیس نیویورک امروز (سه شنبه) اعلام کرد طی تظاهرات دانشجویان در دانشگاه نیویورک ۱۳۳ دانشجو دستگیر شده و پس از احضار دادگاه آزاد شدند. 

این موضوع پس از آن رخ می‌دهد که تظاهرات معترضان به رژیم صهیونیستی در دانشگاه ییل، کلمبیا و سایر دانشگاه‌های بزرگ آمریکا تشدید شده و پلیس نیویورک برای جلوگیری از سرایت این مسئله به دانشگاه این ایالت، اقدامات پیشگیرانه انجام داد. 

سخنگوی دانشگاه نیویورک در این زمینه گفت: تصمیم برای مداخله پلیس در این تظاهرات پس از آن گرفته شد که معترضان دیگری که تصور می‌شد بسیاری از آنها ارتباطی با دانشگاه نیویورک نداشتند، موانع ایجاد شده در اطراف محیط دانشگاه را شکستند. 

تظاهرات در دانشگاه ام آی تی، میشیگان و ییل نیز با بازداشت گسترده دانشجویان همراه بود به طوری که ۴۷ نفر روز گذشته در این دانشگاه‌ها از سوی پلیس دستگیر شدند. 

پیش از این ریاست دانشگاه هاروارد به دلیل فشار لابی‌های صهیونیست به دلیل عدم جلوگیری از برگزاری تجمعات همبستگی با فلسطینیان در دانشگاه مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند