Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@10:33:06 GMT

هشدار پلیس به کاسبان مجازی کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۷۲۷

هشدار پلیس به کاسبان مجازی کرونا

خبرگزاری میزان: با شیوع کرونا ویروس در کشور و جانباختگان برخی هموطنان در شهر‌های مختلف، بر اهمیت پیشگیری افزوده می‌شود، اما وسایل پزشکی پیشگیری مانند ماسک و ضدعفونی کننده‌ها در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود و مسئولان وزارت بهداشت هنوز در این باره توضیحاتی ارائه نکرده اند.

از همین رو، درباره ادعای فروش تجهیزات پزشکی در فضای مجازی از یک مقام انتظامی در پلیس فتا سوال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت:در یک سال گذشته، بیشترین علت ورود دادستان به جرائم رایانه ای، فروش دارو بوده است. دادستان به عنوان مدعی العموم دستور رسیدگی به اینگونه جرائم و شناسایی مجرمان را صادر کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: فروش هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی در بستر فضای مجازی غیر قانونی است و با عاملان برخورد می‌شود.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به این سوال که اگر داروخانه‌هایی که مجوز فعالیت دارند در فضای مجازی دارو‌های خود را تبلیغ و به فروش رسانند مجرم هستند یا خیر گفت: هیچ داروخانه‌ای حق فروش دارو در فضای مجازی را ندارد و موارد شناسایی و بررسی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره نحوه رصد فضای مجازی توسط پلیس گفت: پلیس صفحات و کانال‌های عمومی را روزانه رصد می‌کند. همچنین مردم نیز می‌توانند گزارشات خود را به پلیس اعلام کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس کرونا ویروس ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از استرداد وجه و مسدودی حساب به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: به دنبال مراجعه شهروندان به صورت حضوری و غیرحضوری به پلیس فتا سیستان و بلوچستان مبنی بر کلاهبرداری‌های متعدد و متنوع  با موضوعات برداشت‌ها و دسترسی‌های غیرمجاز به حساب‌های بانکی و پرداخت بیعانه در سایت‌های آگهی محور و غیره، با سرعت عمل کارشناسان فنی در پلیس فتا استان مبلغ 10 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در حساب متهمین مسدود و در ادامه با دستورات قضائی به حساب شکات عودت وجه شد که در نهایت این امر موجب رضایتمندی مالباختگان شد.

وی افزود: سواد رسانه‌ای ارتباطی با مدرک دانشگاهی ندارد، شاید کاربری با سطح تحصیلی ابتدایی دارای سواد رسانه‌ای باشد که فردی با بالاترین مدرک دارای آن نیست پس نباید افراد به خود مغرور شده و تصور کنند مشکلات فضای سایبر فقط دیگران را تهدید می‌کند، فقط یک غفلت کوچک ممکن است تمامی داشته‌های مالی، اخلاقی، خانوادگی و حتی آبروی افراد را بر باد دهد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بیان اینکه مورد بزه قرار گرفتن کاربران از طریق لینک های جعلی از جمله جرایمی است که پلیس فتا در حال مقابله با آن می باشد گفت: مجرمان سایبری معمولا در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به ارسال لینک‌های جعلی برای کاربران کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

سرهنگ کیخا با تاکید بر اینکه هیچ وقت ازسرشماره شخصی پیام های ابلاغیه های قضائی، سهام عدالت و سایر موضوعات برای هموطنان ارسال نمی شود؛ گفت: کاربران در صورت دریافت پیام از سرشماره‌های شخصی با موضوعاتی از جمله ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت، ثبت شکایت در سامانه ثنا، قطع یارانه، مشاهده ابلاغیه های قضائی،حذف آگهی بازارهای آنلاین، مامور پست و سایر موضوعات بر روی لینک اعلامی همراه آن پیام کلیک نکنند و در صورت نیاز به راهنمایی با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • مرتکبان خرید و فروش سلاح در فضای مجازی با حبس روبرو می‌شوند
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند