Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@20:46:35 GMT

استاندار به وضعیت صنعت خرمای خوزستان ورود کند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۰۰۶

استاندار به وضعیت صنعت خرمای خوزستان ورود کند

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان گفت: هرچه سریع‌تر استاندار خوزستان در حوزه صنعت خرما ورود کرده و با شنیدن نظر کارشناسان، تصمیمات جدیدی اتخاذ کند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

امیررضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به کاهش تولید خرما در سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته تولید خرما در خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی کاهش شدید داشت و صنعت بسته‌بندی و تجارت خارجی این محصول نیز متأثر از تحریم‌های ظالمانه افت چشمگیری را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما باوجود کاهش تولید، همچنان مقدار قابل‌توجهی خرما در انبارها موجود است و با توجه به اینکه محصول صادراتی استان، برای مصرف داخل ذائقه پسند نیست، لذا پیش‌بینی می‌شود تا قبل از برداشت محصول آینده، انبارها خالی نشوند.

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان در ادامه گفت: افزایش تولیدی که برای محصول آینده متصور است، موجودی که از محصول قبل در انبارها باقی خواهد ماند و ادامه سیر کاهشی صادرات متأثر از تحریم‌های ظالمانه، شرایط را برای کشاورز، صنعت بسته‌بندی و تجار خرما دشوار خواهد کرد.

منصوری تصریح کرد: با وضعیتی که تجارت خارجی کشور دارد واجب است هرچه سریع‌تر استاندار خوزستان در حوزه صنعت خرما ورود کرده و با شنیدن نظر کارشناسان، تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.

وی افزود: استاندار و گروه اقتصادی استان باید هرچه سریع‌تر به موضوع خرما ورود کنند تا زمان پیش رو را برای برنامه‌ریزی از دست ندهیم.

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت خرمارئیس سازمان بورس: بورس خرما را با جدیت پیگیری می‌کنیمخرما در صدر گرانی‌ها قرار گرفت+ جدول

عضو هیئت‌مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در خوزستان تأکید کرد: می‌توان با کمک دولت، چاره‌اندیشی کرد تا در عرضه خرما توسط کشاورز و تقاضای آن توسط کارخانه‌های بسته‌بندی توازنی ایجاد شود و ناخواسته تنشی به بخش کشاورزی وارد نگردد؛ هر تنش و عدم درخواستی، می‌تواند سبب دلسردی کشاورزان و کند شدن توسعه و بهبود نخیلات شود.

منصوری بابیان اینکه ورود تعاونی‌ها و خرید تضمینی چاره کار نیست عنوان کرد: ورود تعاونی‌ها و خرید تضمینی یک هزینه را در این شرایط اقتصادی و تحریمی به دولت منتقل می‌کند و این در حالی است که اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران شعبه خوزستان در تلاش است تا با رایزنی با مقامات دولتی، راه‌کاری برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های بسته‌بندی و صادراتی و متعاقب آن رفع تهدید امنیت اشتغال موجود در این صنعت بیابد.

انتهای پیام/344/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد

‌به مناسبت روز ارتش مراسم رژه نیروهای مسلح امروز چهارشنبه در شهرستان اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مراسم رژه نیروهای مسلح امروز _بیست و نهم فروردین_ به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از مظلومان همواره پای کار است و امیدواریم این مسیر توسط نیروهای جوان و کارآمد ارتش دنبال شود.

وی افزود: آنچه که ارتش را در کنار پاسداران و بسیجیان قرار داده است دلدادگی در راه خداوند است، امروز دنیا عظمت و قدرت نیروهای مسلح ایران را درک کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی، موشک‌ها و بالگردها و پهپادهای کشور از سدها عبور کردند و هدف را زدند و این قدرت فنی و فکری بر مبنای تفکر الهی، عظمت نیروهای مسلح ایران را نشان می‌دهد.

در این مراسم یگان‌های پیاده و خودرویی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با حرکت از مقابل جایگاه، اقتدار خود را در دفاع از کیان و مرزهای میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.

در مراسم رژه نیروهای مسلح تجهیزات سبک و سنگین نظامی، سامانه‌های پدافند هوایی و مخابراتی به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 745434

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز