Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:14:34 GMT

آموزش و مشارکت مردم بهترین راه کنترل بیماری‌هاست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۰۸۰

آموزش و مشارکت مردم بهترین راه کنترل بیماری‌هاست

محمد ابراهیم الهی‌تبار روز دوشنبه در نشست ویژه با فرمانداران استان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: وزارت بهداشت در کشور و دانشگاه علوم پزشکی در استان متولی مقابله با کرونا ویروس است و تمام دستگاهها باید با این دانشگاه همراهی و همکاری داشته باشند.

وی حضور و مشارکت مردم را بهترین و موثرترین روش برای مقابله با این بیماری دانست و تاکید کرد: همراهی مردم نیاز به آموزش دارد و دانشگاه علوم پزشکی باید هدایت گر نگرانی مردم باشد و نکات بهداشتی را گوشزد کند و در این کار از ظرفیت تمام رسانه ها بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تجربه زلزله سرپل ذهاب و پیشگیری از بروز مسائل بهداشتی را الگوی مناسبی برای مقابله با کرونا در استان دانست و گفت: در زلزله سرپل ذهاب با وجود امکان بروز مسایل تهدیدکننده بهداشتی، با برنامه ریزی و آموزش مردم، شرایط بهداشتی منطقه بهتر از قبل از زلزله شد. 

الهی تبار افزود: باید به طور گسترده و به صورت کافی به مردم بگویند که چه باید کنند و فرمانداران برای آگاهی بخشی از تمام ظرفیت ها استفاده کنند تا مواجهه با این ویروس به یک معرفت عمومی تبدیل شود. 

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده تعطیلی مدارس و دانشگاهها با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی استان صورت بگیرد افزود: در ارتباط با مرزها آموزش مرزنشینها بسیار مهم است و حتما این مناطق از سوی دانشگاه علوم پزشکی به طور ویژه توجه شود.

همه مدارس دوره‌های تحصیلی، مراکز آموزشی(صرفا کلاسهای آموزشی)، علمی آزاد و زبان، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان کرمانشاه تا پایان هفته جاری تعطیل است.

دانشگاه های رازی، علوم پزشکی، پیام نور و آزاد اسلامی نیز فعالیت های آموزشی خود را تا پایان هفته جاری تعطیل کردند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتظر جواب آزمایش های آنان هستیم.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه آموزش کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ویروس کرونا آموزش کرمانشاه استانداری کرمانشاه ویروس کرونا آموزش کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان