Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@10:52:55 GMT

استخر آب گرم ایوب پیامبر خراسان شمالی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۱۶۳

استخر آب گرم ایوب پیامبر خراسان شمالی تعطیل شد

حجت الاسلام عظیم آسوده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این استخر به علت خواص درمانی همه ساله در ایام فصول سرد پذیرای گردشگران و بیماران پوستی از نواحی مختلف کشور است.

چشمه آبگرم ایوب پیامبر در شمال روستای حاجی عبدالوهاب معروف به ایوب از توابع دهستان گیفان در فاصله ۹۵ کیلومتری شمال بجنورد قرار دارد.

این چشمه آبگرم بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان واقع شده و به دلیل خواص درمانی، مورد توجه گردشگران بسیاری از گوشه و کنار کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه استخر آبگرم، مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی، در تابستان امسال روزانه افزون بر پنج هزار نفر از مجموعه آبگرم ایوب بجنورد بازدید کرده و بعضاً از خواص درمانی آب آن بهره می برند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز در مورد تعطیلی بومگردی ها و مراکز اقامتی گفت: امروز در نشستی برای این موضوع تصمیم گیری می شود.

علی کاظمی اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به مدیران این مراکز گوشزد شده است اما تصمیم برای تعطیلی آن ها امروز گرفته می شود.

 هم اکنون هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مسافران را پذیرش می کنند،   

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و علاوه بر این طبیعت بکر و دست نخورده روستایی ظرفیت خوبی برای بوم‌گردی و ایجاد اقامتگاه در استان است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی این اداره کل نیز از  باز بودن موزه های استان خبر داد و اظهار داشت: تصمیم گیری برای تعطیلی موزه های استان با دستور اداره کل موزه های کشور انجام می شود و تا کنون در این مورد دستوری ابلاغ نشده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۳درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

تاکنون در خراسان شمالی بیماری که کرونا داشته باشد دیده نشده است اما افرادی مشکوک به این بیماری در استان دیده شده اند که هنوز نتیجه آزمایش آن ها اعلام نشده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا خراسان شمالی طبیعت گردشگری گردشگری و صنایع دستی مسافران انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمدی اظهار کرد: حین انجام عملیات مرمت و ساماندهی «سرای تاریخی امین»، بقایای آب‌انباری تاریخی کشف شد که بررسی‌های کارشناسی و مستندسازی آن در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: اکنون قسمت پلکان ورودی و پاشیر مشخص شده که با توجه به وجود درختان و فضای سبزی که از قبل بر بالای این اثر کاشته شده نیاز به هماهنگی اداری برای جابجایی است.

وی ادامه داد: تربت‌حیدریه به دلیل داشتن ۱۳ کاروانسرا و ۶ سرا به شهر «سرا و کاروانسرا» معروف بوده و یکی از سراهای معروف که در سه استان خراسان و حتی در سطح کشور از نظر معماری برجسته است و در راسته بازار فردوسی واقع شده، «سرای تاریخی امین» است.

محمدی افزود: سرای امین که قدمت آن مربوط به دوران قاجاریه است توسط حاج محمدرضا لاری ساخته شده و در زمان خود یک مرکز تجاری بزرگ بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: عملیات مرمت و ساماندهی این اثر ملی با مشارکت اداره میراث فرهنگی، اوقاف، کسبه و همکاری شهرداری و شورای اسلامی از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بیشتر آب‌انبارهای تربت‌حیدریه و به‌خصوص در بخش مرکزی شهر که در مسیر حرکت کاروان‌های تجاری قرار داشته، مربوط به دوران قاجاریه است.

محمدی افزود: هم‌اکنون بزرگترین آب‌انبار کشف‌شده در تربت‌حیدریه، واقع در بازار «شیر چهار سوق، با گنجایش بیش از هزار و ۷۰۰ متر مکعب، در دست مرمت است، این آب‌انبار از نظرهای مختلف، نظیر وسعت زیاد، در خراسان رضوی و حتی در سطح کشور کم‌نظیر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: در دهه‌های اخیر، با گسترش شهرنشینی و خانه‌سازی نوین، بناهای تاریخی تخریب شده یا به زیر خیابان‌ها و معابر رفته است و اکنون با ساخت‌وساز و خاک‌برداری، بقایای آنها از دل خاک بیرون می‌آید.

کد خبر 6063736

دیگر خبرها

  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود
  • بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود
  • ظرفیت روزانه اقامت‌گاه‌های استان یزد ۱۵۵ هزار نفر است