Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی از گروه‌های سیاسی خواست از سیاسی کردن ویروس کرونا اجتناب کنند و گفت: جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا فردا به ریاست رییس‌جمهوری برگزار می‌شود.

«علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری سخنگوی دولت درباره شیوع کرونا ویروس، گفت: در شرایطی هستیم که همه باید در کنار یکدیگر و با همدلی کامل به مبارزه با این بیماری برخیزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه باید در کنار وزارت بهداشت که امروز در خط اول مقابله با این مساله هست قرار بگیریم.  به پزشکانمان اعتماد کنیم. از همه احزاب، گروه‌ها و رسانه ها می خواهم از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند. از مردم به جد درخواست داریم که همراهی با نظام سلامت ایران را بیش از هر دوره دیگری در زندگی روزمره و کنش اجتماعی خود  قرار دهند.

بیشتر بخوانید: آمار کرونا در ایران از 60 نفر عبور کرد/12 نفر فوت شدند

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه شاهد برخی سوداگری های تلخ در خصوص لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم هستیم. در این شرایط همه هرچه داریم در اختیار هم قرار دهیم. امروز روز اعتماد است و باید همبستگی خود را با یکدیگر بیش از هر زمان دیگری حفظ کنیم و بیش از هر دوره دیگری با همدیگر مهربان و همدل باشیم.

ربیعی افزود: برخی از سوداگری های اقتصادی که امروز هم من بیش از جلسه با وزیر صمت که بنابر مصوبه دیروز دولت در این زمینه مسوولیت گرفت صحبت کردم که خوشبختانه در زمینه شوینده ها و لوازمی که می تواند پاکیزه کند ما مشکلی نداریم. چند خط جدید تولید اضافه کردند. برخی خطوطی که در صنایع وجود داشت تغییر جهت به تولید شوینده هایی که برای سلامت مردم است که از همین امروز به بازار عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه در زمینه مواد اولیه کمبود نداریم. در مساله ماسک هم بنابر توصیه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فعلا و موقتا توزیع از طریق مراکز بهداشت و درمان به شکل گسترده ای صورت خواهد گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: از رسانه ها یک انتظار دیگر هم به خصوص دارم. ما این جلسه را در راستای مصوبه دیشب هیات دولت برگزار کردیم. ستاد ملی مبارزه با کرونا فردا به ریاست رییس جمهور تشکیل خواهد شد. دیروز هم در دولت در این خصوص بحث مفصلی شد. بیش از جلسه دولت هم معاون اول دولت اسحاق جهانگیری جلسه گذاشتند و  به طور شبانه روزی هم در وزارت بهداشت با دستگاه های زیربط این ستاد مستقر است.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به طور شبانه روزی با دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد بر اساس تصویب هیات وزیران و ابلاغ رییس جمهوری کمیته‌های مختلف تشکیل شدند که سیاست‌گذاری رسانه‌ای هم به این جانب واگذار شد البته سخنگویی کماکان بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

کرونا مساله جهانی است

ربیعی در ادامه به شیوع کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا در ایران از چند جهت اهمیت دارد. کرونا امروز فقط یک بیماری در حوزه نظام بهداشت و سلامت نیست بلکه مساله‌ای جهانی است. این تصور که فقط یک موضوع حوزه بهداشت و سلامت ایران است تصور درستی نیست. امروز از ایتالیا و فرانسه و ژاپن و کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر درگیر این بیماری جهانی هستند.

کرونا در ایران هم بیماری و هم مساله اجتماعی است

سخنگوی دولت ادامه داد: گستره شدن ارتباطات انسانی مستقیم و غیرمستقیم، جهانی شدن اقتصاد مساله‌ای بود که سالها قبل هم پیش بینی کرده بودند که ما با بیماری‌های نوع جهانی بیش از گذشته روبرو خواهیم شد. کرونا در داخل کشور هم به همان اندازه که  مساله بهداشتی و درمانی است مساله اجتماعی هم است. کرونا ویروس کوری است که مرزهای طبیعی و اجتماعی را به رسمیت نمی‌شناسند. بین دولتی، مردمی و نظامی و غیرنظامی، این گروه و آن گروه و آن جناح، پایین شهری، بالاشهری، زن و مرد، این قوم و آن قوم تفاوت قایل نمی شود. علاوه بر جان انسانها با زندگی روزمره مردم هم مرتبط است.

ربیعی در پاسخ به پرسشی راجع به اظهارات یک پرستار که در بعضی از بیمارستان‌های خصوصی مانع پوشش کادر می شوند و رسانه ملی در زمینه کرونا ضعیف عمل می‌کند، گفت: استفاده از لباس‌ها سطح بندی دارد، یک پرستاری بیمار عمومی می‌بیند در این صورت ضرورتی ندارد آن لباس خاص را بپوشد اگر پزشکی می‌بیند بیمار مشکل تنفسی دارد از ماسک خاص استفاده کند؛ استفاده از این لباس که مانند لباس فضانوردی است، پروتکل دارد و کسانی باید استفاده کنند که مثلا مریضی داشتند که قبلاً فوت کرده و به دلیل کرونا بوده، و امکان انتقال باشد یا پزشکی که از بیمار با کرونای مثبت مراقبت می کند. پوشیدن آن لباس‌ها کار ساده‌ای نیست عرق می‌کنند و کار کردن با آن سخت است برای همین خود پرسنل قبول نمی کنند.

وی ادامه داد: پروتکلی که از یک ماه و نیم قبل اعلام کردیم معلوم می کند چه کسی چه چیزی را باید استفاده کند. صدا و سیما از حیث آگاهی‌بخشی همکاری بسیار خوبی با ما داشته است؛ در اکثر مسائل بخش های خبری هم برای انجام مصاحبه زنده هماهنگ می‌شود.

دولت و مجلس متعلق به همه ایرانیان است

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: روز جمعه یکی از مهمترین و حائز اهمیت‌ترین مقاطع سیاسی کشور یعنی انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی برگزار شد و حالا منتخبان برای چهارسال در نهاد قانونگذاری کشور مسوولیت مهمی را بر عهده گرفتند. هم به منتخبان و همه مردم ایران  چه آنهایی که پای صندوق ها آمدند و چه کسانی که نیامدند تبریک می گویم، دولت و مجلس متعلق به همه ایرانیان است.

سخنگوی دولت افزود: بیش از همه از مردم که با وجود همه شرایط سخت حاکم بر کشور از تحریم‌ها گرفته تا حوادث ناگوار رخ داده؛ پای صندوق ها آمده تشکر  و از همه دست اندرکاران انتخابات هم قدردانی می‌کنم. دولت همه تلاش خود را برای این که این انتخابات با صحت و امنیت برگزار شود به کار برد.

ربیعی یادآور شد: نظام انتخاباتی ما صندوق محور است و همه ارکان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم روی کار آمدند  و معتقدیم دولت و مجلس برای منافع ملی و کمک به زندگی مردم کنار هم قرار بگیرند و هم‌افزایی کنند.

بیش از داروی کرونا به داروی اعتماد نیاز داریم

ربیعی با انتقاد از منفی نویسی گفت: گاهی وقت‌ها منفی نویسی برای لایک گرفتن در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است؛ الان زمان اعتماد از روابط دو طرفه است. اجازه دهید در کرونا با اعتماد کامل جلو برویم. در بحث کرونا شوخی نداریم و جامعه را نباید دچار ناامنی روانی کنیم و کشور را برای آنانی که می‌خواهند جامعه را به تاراج ببرند، آماده نکنیم. در نقد کردن دولت و گفتن کاستی‌ها تردیدی وجود ندارد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در وزارت بهداشت به طور مستقیم دنبال برگزاری ویدئو کنفرانس خبری هستیم، خطاب به رسانه ها، اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم با پیگیری روندها موضوع را به مسیر خود ببرید و اگر اشکالی هست، بگویید؛ با پیگیری خبرها، اطمینان بخشی ایجاد کنید. ما بیش از داروی کرونا به داروی اعتماد، کنار هم قرار گرفتن و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز داریم.
ادامه دارد 

ادامه دارد.../ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرونا در ایران وزارت بهداشت سخنگوی دولت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت + سوابق

به گزارش جماران؛ دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

زندگینامه سیده زهرا شجاعی

سیده زهرا شجاعی از فعالین سیاسی و اجتماعی حوزه زنان و از نخستی بانوانی است که به کابینه دولت راه یافته است، او سوابقی همچون عضویت در ستاد استقبال از امام خمینی (س)، مشاور وزیر کشور، عضویت در مجلس و ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت را داراست. 

 

توضیحات :

سیده زهرا شجاعی در سال 1335 در تهران متولد شده است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران دارد. او در دانشگاه های تهران و دانشگاه الزهرا سابقه تدریس داشته و همچنین با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری دارد. 

شجاعی فعالیت هایش را از ابتدای انقلاب آغاز کرده و از اعضای ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (س) بوده است، او در حوزه زنان فعالیت می کند و همچنین سابقه فعالیت های سیاسی دارد، و رئیس مجمع زنان اصلاح طلب است.

  فهرست سایر سوابق اجرایی:  مشاور آموزش و پرورش مشاور وزیر کشور رئیس کمیسیون‌های امور بانوان عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  ریاست شورا فرهنگی اجتماعی به مدت 2 سال ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت سیدمحمد خاتمی

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • در مجارستان چه خبر است؟
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • مساله فلسطین مساله همه بشریت
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق