Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان : سعی ما بر این است که واقعیت ها را بیان کنیم و در این زمینه، نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری  با محوریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس که با حضور جمعی از معاونان دانشگاه  و  اصحاب رسانه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه  شیوع کرونا ویروس از دو ماه پیش در چین و سی کشور دیگر مطرح شد، گفت:  در استان گیلان نیز  توسط مسوولان دانشگاه،   از ابتدا تمهیدات لازم  در مرز زمینی آستارا و دریایی انزلی  انجام شد و برای حدود 70هزار نفر، غربالگری و تب سنجی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته پیش  که شیوع این بیماری در قم مطرح شد، با هماهنگی های به عمل آمده با  وزارت بهداشت و حضور معاون درمان وزارت در گیلان، جلساتی در  استانداری  و فرمانداری  برگزار شد و تمهیدات لازم نیز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اتخاذ شد

دکتر سالاری خاطرنشان کرد:  سعی ما بر این است که واقعیت ها را بیان کنیم و در این زمینه،  نقش اصحاب رسانه جهت آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی صحیح حایز اهمیت است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  یادآور شد :  قبل از  ویروس کرونای جدید، شش نوع ویروس کرونا وجود داشت که چهار نوع ویروس عامل سرما خوردگی عادی بودند و  بارها به آن مبتلا  شده ایم.  

وی ادامه داد: یک نوع هم در سال 2003 به نام سارس در چین ایجاد شد که بعد از یک سال ناپدید شد. پس از آن،  ویروس مرس که از عربستان اغاز شد و اکنون ویروس کرونای جدید در سی کشور جهان از جمله ایران شیوع یافته است.

دکتر سالاری با بیان اینکه در حال حاضر امکانات تشخیصی در استان وجود ندارد، گفت:  نمونه های آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس به تهران فرستاده می شود، ولی سعی ما این است که استان گیلان در آینده نزدیک به این امکانات مجهز شود.

  وی افزود: واقعیت این است که مرگ و میر مبتلایان به کرونا، از انفولانزای نوع B  کمتر است و در کودکان زیر ده سال،  کمتر از دو درصد است.

دکتر سالاری با بیان اینکه  رعایت اصول بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری است، گفت:  مدت  انتقال این ویروس ممکن است تا دوهفته طول بکشد، افرادی با کرونا مثبت،  ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند و ناقل این بیماری باشند . حدود بیست تا سی درصد  بیماران ممکن است  نیاز به بستری شدن داشته باشند و ده درصد هم نیازبه بستری در بخش ای سی یو داشته باشند.  بنابر این  وظیفه اصحاب رسانه است که برای آگاهی بخشی به مردم  و رعایت اصول بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا واکسن ندارد و قابل درمان نیست، گفت: کمترین هزینه برای پیشگیری از این بیماری، شستن مرتب دست با آب و صابون است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از  چهار  مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا  در گیلان خبر داد و افزود: متاسفانه از این تعداد،  دو مورد فوت شدند.

دکتر سالاری در خصوص تمدید  تعطیلی مدارس و سایر  مراکز آموزشی  گفت: در این مورد، در حال رایزنی با وزارت بهداشت و استانداری  هستیم و پس از  اعلام نتیجه، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه دکتر  معصومی -فوق تخصص بیماری های عفونی و  کارشناس ارشد مرکز  مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،  استفاده از ماسک را در بیشتر موارد غیرضروری دانست و افزود:  استفاده از ماسک فقط در مواردی که افراد سالم با بیماران سروکار دارند و  یا در محل تجمعات حضور دارند و یا افرادی که بیمار هستند، ضروری است. 

وی از اصحاب رسانه خواست تا با اطلاع رسانی صحیح، آرامش و اعتماد را  در مردم ایجاد کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واقعیت ها تشخیص ویروس کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دکتر سالاری اطلاع رسانی اصحاب رسانه سعی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه ۶۰ نشان تجاری شاخص صنعتی در گیلان فعالیت می‌کنند، گفت: برای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، این ارزیابی‌ها در راستای انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی، بهره‌برداران نمونه معدنی و انتخاب کارآفرین ملی انجام می‌شود.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ارزیابی‌ها در استان انجام می‌شود افزود: واحد‌های صنعتی و معدنی برای حضور در این فرایند پس از تکمیل فرم‌های مربوطه تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند که به صورت حضوری به دفتر معاون امور صنایع و معادن اداره کل مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی