Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد خشنود روز دوشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با ویروس کرونا با اعلام اینکه توزیع ماسک در سطح استان فارس از دیروز یکشنبه  آغاز شده  افزود: مایع ضدعفونی کننده سطوح و الکل نیز در سطح انبوه در حال تولید و توزیع است.

در این نشست آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس در مقابله با ویروس کرونا بررسی و گزارشی از روند تهیه ماسک و وسایل پیشگیرانه در مراکز درمانی و آموزشی استان فارس ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد لطفی رییس  دانشگاه  علوم پزشکی شیراز در این نشست روند پیگیری مصوبات نشست های پیشین در حوزه معاونت های درمان، بهداشت، غذا و دارو، آموزشی و حراست دانشگاه را بررسی کرد.و از اعضای کارگروه های پیشگیری و شناسایی، مراقبت و درمان، پشتیبانی، مستندسازی و اطلاع رسانی عمومی خواست تا ضمن رعایت دستورالعمل ها، نسبت به اجرای صحیح مصوبات این نشست، پیگیری لازم صورت گیرد.

دکتر لطفی همچنین با اشاره به اهمیت پیشگیری از انتقال این ویروس در محیط های عمومی افزود: در همین راستا کارکنان دانشگاه و مراکز درمانی که برای ثبت تردد خود از اثر انگشت اسفاده می کنند، تا اطلاع ثانوی به صورت ثبت در دفتر حضور و غیاب با مسوولیت مسوول خود در واحد مربوطه اقدام به ثبت ورود و خروج خود کرده و از ثبت اثر انگشت در دانشگاه خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان برای مشارکت در خدمات رسانی درمانی برای بیماری کرونا،   مدیر روابط عمومی دانشگاه را به عنوان رابط بین دانشجویان این تشکل با دانشگاه برای پیگیری امور مرتبط معرفی کرد.

 علی اکبری  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از ارسال پروتکل های اجرایی تصویب شده در این کارگروه به تمامی درمانگاه ها، مراکز درمانی و بیمارستان های استان خبر داد و گفت: ارایه ماسک به بیماران و همراه بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم  در این نشست از برپایی ایستگاه های مشاوره برای اطلاع رسانی درباره مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر شیراز خبر داد و گفت: اطلاع رسانی درباره مقابله با ویروس کرونا در بیلبوردهای سطح شهر نیز از دیگر اقدامات در حال انجام با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی و شهرداری شیراز است.

تامین یک هزار ماسک سوپاپ دار برای کارگران شهرداری شیراز 

عبدالرسول همتی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد، هزار عدد ماسک سوپاپ دار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای استفاده کارگران به شهرداری ها ارسال شود، افزود: تعطیلی مدارس، نمایشگاه بین المللی و اقدامات امنیتی بهداشتی مشابه در سطح شهر و استان نیز با هدف تامین سلامت شهروندان انجام شده است.

پیشنهاد نصب تب سنج لیزری در آستان مقدس شاهچراغ (ع)

پیشنهاد نصب تب سنج لیزری در آستان مقدس شاهچراغ (ع) نیز از دیگر اقدامات و مصوبه های در حال انجام از سوی این کارگروه بود.

دیگر اعضای این نشست نیز گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ارایه دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس شیراز علائم کرونا فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز علائم کرونا فارس ویروس کرونا شیراز علائم کرونا فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقابله با ویروس کرونا مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی شیرازی در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از محورهای اصلی مراسم گرامیداشت سعدی در سال ۱۴۰۳ انتقال اندیشه‌های گرانبهای سعدی به خارج از مرزهای زبان فارسی است زیرا سعدی حکیمی اندیشه‌ورز برای کل جهان و تمامی اعصار بود.

حمیدرضا قانعی بیان کرد: اشعار سعدی به عنوان نمودی از اندیشه‌، حکمت‌و خردورزی وی مایه افتخار و مباهات هر ایرانی و فارسی‌زبان و گنجینه ارزشمندی برای تمام ایرانیان در تمام نقاط دنیا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برنامه اصلی یادروز سعدی، شامگاه جمعه ۳۱ فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مهمانان ویژه و بین‌المللی از جمله سعدی‌پژوهان کشور برگزار می‌شود و در هفته سعدی نیز ۱۵ سخنرانی علمی از سوی سعدی‌پژوهان و ادبای شاخص ارائه خواهد شد.

قانعی افزود: برپایی جشنواره عروسکی حکایت‌های سعدی از اردیبهشت ماه امسال برای انتقال و تأثیرگذاری مفاهیم حکایات و اشعار سعدی بر عموم مردم و خانواده‌ها و تلاش جهت صیانت از این دُرّ گرانبهای کلام پارسی از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت سعدی شیرازی است.

برنامه‌های گرامیداشت سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود

معاون فرهنگی و امور رسانه استان فارس نیز در تشریح روزشمار برنامه‌های هفته سعدی گفت: برنامه‌های اصلی هفته سعدی یکم اردیبهشت ماه با گلباران مزار این شاعر مشهور پارسی‌گوی آغاز و سپس رویدادهای علمی آغاز می‌شود.

غلامرضا خوش اقبال با اشاره به رویکرد فراملی و فرااستانی برنامه‌های این هفته افزود: شامگاه جمعه ۳۱ فروردین پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دریا اورس سفیر سابق ترکیه و سعدی‌پژوه و ایران‌شناس برجسته که کرسی ریاست بنیاد فرهنگ و زبان آتاتورک را نیز دارد به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد.

خوش اقبال افزود: هفته سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود و سوم اردیبهشت رویداد سعدی در اقلیم چین در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و چهارم اردیبهشت ماه برنامه گرامیداشت سعدی در سفارت هندوستان و در روز پنجم نیز رویداد سعدی و نظامیه بغداد در سفارت عراق برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هنری نیز زینت‌بخش این هفته خواهد بود و سالار عقیلی علاوه بر اجرای قطعاتی در مراسم آغازین این رویداد در روز یکم و دوم اردیبهشت ماه نیز در تالار حافظ دو اجرا خواهد داشت.

خوش‌اقبال عنوان کرد: محفل انس خوشنویسی و شکسته نویسان استانی و ملی نیز با برپایی آثار هنرمندان خوشنویسی در نگارخانه و تالار حافظ تا پایان هفته سعدی (۶ اردیبهشت ماه) برپا خواهد شد و اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی نیز در آخرین روز یعنی ششم اردیبهشت به میزبانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپایی چند پویش با موضوع سعدی به همت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس، اجرای نمایش عروسکی با موضوع داستان‌های گلستان و بوستان در آرامگاه سعدی برای عموم مردم، فضاسازی محیطی و آذین بندی خیابان سعدی تا میدان کلبه و تجلیل از پیشکسوتان ادبی و فعالان سعدی‌پژوه با همکاری دانشگاه شیراز نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته سعدی است.

کد خبر 6080176

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • تمدید لغو پرواز‌های فرودگاه شیراز تا ساعت ۶ صبح دوشنبه
  • جشن‌های مردمی در حمایت از تنبیه رژیم صهیونیستی در شیراز برگزار می‌شود