Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال و بختیاری ، سیدهاشم فاطمی  با اشاره به کاهش میزان بارش در چهارمحال و بختیاری، گفت: میزان آب‌های زیرزمینی و آب‌های پشت سد در این استان طی سال جاری ٥٠ درصد کاهش داشته است.

رئیس آب منطقه‌ای شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با کمبود آب در ماه‌های آینده مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی در استان بیان کرد: باید برای آبیاری مزارع و زمین‌ها به جای استفاده از آب‌های زیرمینی، چاه‌ها و قنوات، از آب‌های سطحی روی زمین استفاده شود.

فاطمی با بیان اینکه تعدادی از چاه‌ها و قنوات در استان خشک و کم آب شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان افت آب‌های زیرزمینی و قنوات، توصیه می‌شود در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

معاون آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم خانه تکانی خود را در همین روزهای ابتدایی اسفندماه انجام داده و به ایام پایانی سال موکول نکنند، همچنین از شستن اقلامی مانند فرش در منزل جدا خودداری کنند.

لازم به ذکر است طبق پیش‌بینی هواشناسی انتظار می‌رود در ایام باقی مانده تا انتهای سال آبی، بارش‌های خوبی را در سطح استان شاهد باشیم، از جمله اینکه برای روزهای آینده بیش از 200 میلی‌متر باران برای منطقه کوهرنگ پیش‌بینی شده است، اما کارشناسان نه تنها این بارش‌ها را برای جبران کم‌آبی کافی نمی‌دانند بلکه چون این بارش‌ها اغلب باران است و موجب آب شدن ذخایر برفی می‌شوند؛ خیلی به این بارش‌ها دل نبسته‌اند.

بنابراین امید است با درایت مسؤولان برای مدیریت منابع آبی و همکاری مردم در صرفه‌جویی مصرف آب، سال آینده را هم بدون مشکلی جدی پشت سر بگذاریم.

46

کد خبر 1356562

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری آب های زیرزمینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی اشتغال استان گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت های اجرایی صمت است.

رحمتی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی مهم در مجموع گفت: چهارمحال و بختیاری در یکسال اخیر با تولید ۱۳۴۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد ۶ درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

فضل ا... رحمتی افزود: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است. وی همچنین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی همچنین تصریح کرد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همچنین به تولد دوباره ۱۶ واحد صنعتی و معدنی راکد در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: با احیا این واحدهای صنعتی ۳۷۵ شغل ایجاد شده است. رحمتی گفت: این طرح های احیاء شده در زمینه انواع پارچه پلی استر و پنبه، سیم و کابل مسی، ژنراتور، کنستانتره پروتئینی سویا، انواع کمد و قفسه فلزی، سوله و اسکلت، انواع شمش فولادی، ادوات کشاورزی، خمیر مایه، سنگ لاشه، تیرچه بلوک، بسته بندی خشکبار و خمیر مایه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896610

دیگر خبرها

  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی کاهش نسبی دما در چهارمحال و بختیاری