Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه قطر برای افغانستان گفت که برای حضور در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان از چندین کشور و سازمان بین‌المللی دعوت شده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مطلق بن مجید القحطانی» فرستاده ویژه قطر برای افغانستان که برای رایزنی درباره روند صلح افغانستان به کابل آمده درباره دیدارهایش در این کشور گفت که با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان درباره توافق آمریکا و طالبان گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القحطانی در این باره گفت که در دیدار با اشرف غنی گفت‌وگوهای بسیار فشرده‌ای درباره روند صلح، کاهش خشونت‌ها، امضای توافق صلح و پایان دادن به جنگ تبادل‌نظر کردند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق‌نامه تا بیست و نهم ماه جاری میلادی (10 اسفند) امضا شود.

به گزارش «طلوع نیوز»،  نماینده ویژه قطر گفت: کشورها و سازمان‌های مهم، اعضای دایمی و غیردایمی شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای همسایه افغانستان و تمامی ذینفعان و کشورهای که از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کنند برای حضور در مراسم امضای توافق‌نامه صلح دعوت شده‌اند.

ترامپ: اگر دوره کاهش خشونت‌ها کارآمد باشد توافق با طالبان را امضا می‌کنمافغانستان|بیانیه رسمی طالبان درباره توافق صلح نیروهای طالبان آرایش دفاعی گرفتند

پس از امضای توافق صلح قرار است گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بین طالبان و احزاب و گروه‌های سیاسی افغانستان آغاز شود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان امضای توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از مجلس نمایندگان آمریکا، هر دو حزب و مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان بابت تصمیم خود برای نگه‌داشتن تاریخ در مسیر درست تشکر می‌کنم.

وی افزود که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا «از گسترش جنگ جلوگیری کرده، هزاران و هزاران جان را نجات می‌دهد و به ملت‌های ما برای قوی‌تر شدن کمک می‌کند.»

زلنسکی همچنین در پیام ویدیویی شبانه خود گفت: ما حتما از کمک آمریکا برای تقویت ملت‌های خود و پایان دادن عادلانه به جنگ استفاده می‌کنیم؛ جنگی که پوتین باید در آن شکست بخورد.

مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این لایحه همچنین مجوز مصادره دارایی‌ها روسیه و انتقال آن به اوکراین را صادر کرده است.

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین با استقبال از این اقدام آمریکا در تلگرام نوشت: ما منابع مهمی برای پیروزی و بازسازی دریافت می‌کنیم. از کشورهای دیگر که دارایی‌های روسیه را در اختیار دارند، می‌خواهم که از این الگو پیروی کنند.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین