Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه فرماندار کرمانشاه در خصوص نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرد.

فضل الله رنجبر  کرمانشاه با تقدیر از حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس و همچنین زحمات عوامل اجرایی، نظامی و امنیتی، عنوان کرد: جمع کل آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه، شامل آرای صحیح و باطله ماخوذه، 260 هزار و 42 برگ رای است و جمع آرای صحیح(آرایی که به نام کاندیداها نوشته شده) 232 هزار و 471 رای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری، رنجبر با بیان اینکه هر نامزد برای راهیابی در مرحله اول باید 20 درصد آرای صحیح را کسب کند، افزود: در این دوره انتخابات دو نفر از نامزدها 20 درصد آراء صحیح را کسب کرده و در مرحله اول انتخابات به مجلس راه پیدا کردند و دو نفر دیگر که به ترتیب بیشترین رای را داشتند به مرحله دوم راه پیدا کردند.

رنجبر با بیان اینکه آمار اعلام شده در اطلاعیه هیات اجرایی(ستاد انتخابات شهرستان) با آمار اعلام شده در مصاحبه خبری مدیرکل سیاسی هیچ مغایرتی با هم ندارد، گفت: کسانی که با الفبای انتخابات آشنایی دارند تفاوت کل آرای ماخوذه را با آرای صحیح ماخوذه به خوبی می دانند، لذا هرگونه شایعه و انتشار اخبار کذب و غیرواقعی در خصوص نتایج انتخابات و مجموع آرا ماخوذه و صحیح ناشی از عدم آگاهی و شناخت دقیق از قوانین و مقررات و آئین نامه های اجرایی انتخابات بوده و سبب تشویش اذهان عمومی است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه متاسفانه تعداد معدودی کانال خبری و خبرگزاری در شب انتخابات آمارهایی را در خصوص آرای کاندیداها انتشار دادند که به هیچ وجه مربوط به ستاد انتخابات شهرستان نبوده، افزود: سامانه تجمیع آراء انتخابات بگونه ای است که تا نتیجه قرائت، شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه آخرین شعبه اخذ رای به اتمام نرسد و وارد سامانه تجمیع نگردد، امکان اعلام جمع آرای کاندیداها مقدور نیست.

وی افزود: با توجه به انجام فرایند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای و تمدید انتخابات تا ساعت 23 شب و سپس انجام فرایند قرائت، شمارش آرا و تنظیم فرم شماره 66 صورتجلسه عوامل اجرایی و نظارت، این روند در برخی شعب که آرای ماخوذه بیشتری داشتند به طول انجامید و نتیجه برخی شعب ساعت هفت صبح روز شنبه به فرمانداری رسید، بنابراین اعلام هرگونه آمار قبل از اطلاعیه ستاد انتخابات شهرستان غیرواقعی و براساس گمانه زنی بوده و فاقد اعتبار قانونی است.

رنجبر گفت: بلافاصله پس از تجمیع در سامانه هیات اجرایی، نتیجه آراء را صورتجلسه کرده و مطابق قانون انتخابات، صبح روز شنبه برای تطبیق و امضاء به هیات نظارت ارسال کردیم. ضمن اینکه باید توجه داشت که فرمانداری به هیچ وجه تا قبل از تایید، مجاز به اعلام رسمی نتیجه انتخابات نیست و در شب شنبه، نتیجه تجمیع آمار رای تمامی نامزدها به اطلاع مردم رسید، لذا هیچگونه قصور و کوتاهی در اعلام نتیجه صورت نگرفته است.

رنجبر ادامه داد: از قبل از برگزاری انتخابات بارها اعلام کردیم که مردم به شایعات بی اساس توجه نکنند و اعلام هرگونه آمار از سوی کانال های خبری در فضای مجازی خلاف واقع بوده و صحت ندارد و نتیجه انتخابات در قالب اطلاعیه رسمی از سوی ستاد انتخابات استان یا شهرستان اعلام می شود، لذا آمارهای منتشر شده در شب انتخابات صحیح نبوده و بر اساس گمانه زنی افراد غیرمسئول بوده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: علیه کانال ها و سایت های خبری که با انتشار اخبار غیرواقعی از نتایج انتخابات، موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی برخی نامزدها شده‌اند به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شکایت شده و مراتب پیگیری خواهد شد.

رنجبر همچنین با اعلام اینکه هنگام شمارش و تنظیم صورتجلسه آرا، در هر شعبه چهار عضو ناظر(هیات نظارت) شورای نگهبان حضور داشته و صورتجلسه را تایید و امضاء کرده اند، گفت: طبق قانون انتخابات پس از اعلام نتیجه، نامزدها تا دو روز (سوم و چهارم اسفند) فرصت داشتند شکایت خود را به هیات اجرایی تحویل دهند. پس از رسیدگی هیات اجرایی، مهلت رسیدگی به شکایات توسط هیات نظارت شورای نگهبان هم فراهم است.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم كرمانشاه استانی سیاسی فرماندار کرمانشاه نتیجه انتخابات ستاد انتخابات هیات اجرایی آرای صحیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر کار گفت: براساس گفته‌های آقای مرتضوی، با لایحه‌ای که قرار است وزارت کار و دولت به مجلس ارائه دهند، مجلس هم در بحث تعیین دستمزد کارگران دخیل خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز  این کمیسیون گفت: نشست امروز (دوشنبه، 26 فروردین) کمیسیون اجتماعی با حضور آقای مرتضوی و معاونانش برگزار و موضوع دهک‌بندی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث شد.

وی ادامه داد: توضیحات مفصلی از طرف وزیر کار و معاونان وی درخصوص نکاتی که در بحث دهک‌بندی‌ها ابهام یا مشکل دارد،درخواست‌هایی که برای تغییر در دهک‌ها انجام می‌گیرد، ارائه شد. برای مثال در مسئله دهک‌بندی‌هایی که از ابتدا صورت نگرفته، معلوم شد باید از طریق سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها اقدام و دهک یا یارانه جدید دریافت کنند؛ اما در موضوع تغییر باید خود معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند.

اسماعیلی اضافه کرد: در این نشست همچنین درخصوص نوع کالابرگ‌هایی که در 320 هزار فروشگاه در سراسر کشور توزیع می‌شود، توضیحات خوبی از جانب معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد. براساس این توضیحات مردم در کم‌ترین فاصله زمانی حتی از طریق کانال‌های مجازی می‌توانند این کالابرگ‌ها را دریافت کنند. همچنین براساس راستی‌آزمایی که خود وزارتخانه انجام داده بود، مردم راضی بودند.

وی در ادامه تشریح نشست کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  توضیحات کاملی در موضوع تصمیماتی که در این وزارتخانه برای تغذیه کودکان 5 الی 9 ماهه در نظر گرفته شده، ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث حقوق و دستمزد کارگران در این نشست، عنوان کرد: پیرو پیشنهاد وزیر کار مبنی بر واگذاری تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران به مجلس، ما وزیر را به کمیسیون دعوت کردیم تا درخصوص لایحه‌ای که قرار است در موضوع تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران به مجلس ارائه دهند، توضیح دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در اصل و براساس ماده 41 قانون کار باید شورای عالی کار در این خصوص تصمیم بگیرد اما با لایحه‌ای که قرار است وزارت کار و دولت به مجلس ارائه دهند، مجلس هم در این بحث دخیل خواهد بود؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگانی از تمام گروه‌ها و جناح‌ها در مجلس حضور دارند و کمیسیون تخصصی اجتماعی می‌تواند با دعوت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تصمیم‌گیری در این مورد را تسهیل کند، ما از این پیشنهاد استقبال کردیم و معتقدیم این تصمیم عادلانه‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یک خلاء در این موضوع وجود داشت، افزود: ما منتظریم اگر این پیشنهاد وزیر کار در یک ماه پیش رو و در بازه زمانی مجلس یازدهم از طریق لایحه دوفوریتی دولت به مجلس ارائه شود، در همین مجلس این قانون را اصلاح کنیم تا در سال‌های بعد بتوانیم تصمیم منصفانه‌تر و کارشناسی و در شأن کارگران، درباره حقوق و دستمزد کارگران بگیریم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر کار : برای دستمزد کارگران هیچ تصمیمی گرفته نشده ابلاغ بخشنامه دستمزد سال ۹۸ کارگران

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس
  • توضیحات مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس