Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا در گیلان شیوع پیدا کرده و مردم را در حالتی از اضطراب قرار داده که با کوچکترین عطسه خود را مبتلا به این ویروس می دانند.

خبرگزاری شبستان،_ گیلان،مائده فلاحتکارضیابری: کرونا در گیلان! چند روزی است که این خبر منتشر شده و شهر را در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده، اما واقعاً ویروس کرونا در چه حدی گسترش‌یافته و گیلان در چه شرایطی قرار دارد؟

 

خیابان‌ها خلوت‌تر از قبل شده و آن تعداد مردمی که در خیابان‌ها برای روزمرگی خود حضور دارند، ماسکی بر صورت و دستکشی در دست انداخته‌اند که مبادا ویروس کرونا به آنها انتقال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند و پر از افرادی هستند که به فکر می‌کنند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما برای دیدن شرایط بیمارستان‌ها تصمیم گرفتم به چند مرکز درمانی مراجعه کرده و خود از نزدیک شرایط بیمارستان‌ها را ببینم، آرامش و هدایت مراجعه‌کنندگان به بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها نخستین نکته قابل‌توجه پرسنل درمانی است.

 

یکی از پرستاران گفت: این که همه جا گفته‌اند همه بیمارستان‌ها آماده باش هستند صحیح است اما این موضوع بدان معنا نیست که بیمارستان پر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا است بلکه ما آماده‌باش کامل هستیم و مردم بدانند هر نوع خدماتی که لازم باشد، دریافت خواهند کرد.

 

 

یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان تصریح کرد: چند روزی آنفلونزا کرده‌ام و از ترس اینکه به من بگویند کرونا گرفته‌ای و باید قرنطینه شوی به دکتر نمی‌رفتم تا اینکه امروز به اصرار خانواده آمدم و دکتر گفت فقط یک سرماخوردگی ساده است و با چند دارو حل می‌شود.

 

یکی از پزشکان بیمارستان خاطرنشان کرد: این ویروس به خاطر شرایط مسری بودن امکان درگیر شدن بالایی دارد اما کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست‌.

 

وی اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و یا از ماسک استفاده کنند.

 

یکی از پزشکان طب اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با ویروس کرونا و هر ویروس دیگر باید حرارت و رطوبت بدن یکسان و در وضعیت مطلوبی باشد افزود: مردم می‌توانند برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس سه قاشق عسل را با یک قاشق سیاه‌دانه، سه قاشق عسل را با یک قاشق نمک دریا و همچنین ترکیب شلغم و عسل را روزی یک تا دو پیمانه میل کنند تا به راحتی از این ویروس جلوگیری کنند.

 

وی گفت: اجرای فرامین طب اسلامی قطعا در درمان مبتلایان به آنفلونزا کمک شایانی می‌کند و مردم نگران نباشند.

 

 

* رعایت بهداشت فردی سد محکمی در مقابله و اشاعه این بیماری است

«سیدجلال سیدمحمدی» با بیان اینکه ویروس کرونا یک تهدید جدی همگانی است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌ها در راستای مقابله با این ویروس استفاده کرد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اطلاع رسانی، آگاهی و آموزش به مردم بهترین شیوه برای مقابله و شیوع این ویروس است افزود: اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه لازم است تدابیر لازم برای مقابله با شیوع این ویروس اندیشیده شود گفت: آگاهی‌دهی به مردم در این خصوص باید جدی گرفته شود زیرا یکی از وظایف ما آگاهی دادن به مردم است.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخت تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی سد محکمی در مقابله با اشاعه این بیماری است.

 

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با قوت و قدرت در کنار هم و با استفاده از ظرفیت‌ها این بیماری را مهار کنیم.

 

 

*برخودر قانونی و محکم با احتکارکنندگان و گرانفروشان

«وحید پورحضرت» با بیان اینکه مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند اظهار کرد: متولیان و متخصصان ذیربط باید مسائل مورد نیاز را به اطلاع مردم برسانند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های خدماتی و انسانی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد افزود: آنچه که امروز بسیار حائز اهمیت است مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان ماسال است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان ماسال به دلیل گردشگرپذیر بودن دارای شرایط خاصی است گفت:  تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در ایام تعطیل و به خصوص ایام نوروز در صنوف مختلف با مردم ارتباط برقرار می‌کنند که می‌تواند ناقل ویروس در سطح شهرستان باشند به همین منظور باید با اقدام پیشگیرانه و رعایت صددرصدی بهداشت فردی، ایجاد زمینه لازم برای تسهیل در این امر را انجام دهیم.

 

پورحضرت بر لغو همایش‌ها، جلسات غیرضروری و جشن‌ها تا اطلاع ثانوی تاکید و تصریح کرد: اداره صمت و شبکه بهداشت با بازرسی مداوم و مستمر از صنوف و داروخانه‌ها در ارائه خدمات پیشگیرانه انتقال ویروس کرونا، همت مضاعفی داشته باشند.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: در برابر گران فروشی، کم فروشی و احتکارکنندگان اقلام مرتبط با بهداشت فردی و محیطی برخورد قانونی و محکم صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه مراکز ارائه خدمات عمومی اعم از رستوران‌ها، هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها حتی‌المقدور تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند اظهار کرد: تمامی سالن‌های ورزشی، استخرهای عمومی اعم از دولتی و خصوصی و قلیانسراها با تعطیلی مراکز خود از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

 

پورحضرت با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با گسترش کرونا افزود: بخش های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستان‌ها ایجاد شده و محدود به شهرستان ماسال نیست.

 

بزرگ‌ترین دشمن انسان شایعه است، شایعاتی که این چند روز در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، مردم را مضطرب می‌کند، در صورتی که رعایت اصول بهداشتی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و خاموش کردن اینترنت و استراحت با آرامش در منزل سبب برخودر موفق با این ویورس می‌شود.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی ویروس کرونا بیمارستان ها برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) توئیت جدید مهدی فضائلی بعد از جنجالی شدن اظهاراتش درباره حجاب

روز گذشته سیدمهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشته بود:

رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است... منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارداین کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کار‌های بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

این توئیت وی واکنش‌های زیادی به همراه داشت؛ در همین راستا فضائلی توئیتی جدید به شرح زیر در فضای اجتماعی ایکس منتشر کرده است:

ممکن است من و شما درباره برخی عملکرد‌های گشت امنیت اجتماعی یا اثرگذاری آن حرف داشته باشیم، اما این ربطی به اصل حجاب، ضروری بودن رعایت آن به عنوان یکی از احکام الله و لزوم برخورد مقتضی با افراد هنجارشکن یا فساد سازمان یافته ندارد؛ همینطور لزوم رعایت حرمت پلیس.

منبع: خبرآنلاین

 

tags # حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • تجمع بانوان رودسری در حمایت از حجاب
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان
  • (عکس) توئیت جدید مهدی فضائلی بعد از جنجالی شدن اظهاراتش درباره حجاب
  • برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود