Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر بررسی نقشه های پیش یابی جوی نشان می دهد که از امروز با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، ناپایداری های جوی بر روی دریا و در سطح استان بوشهر افزایش می یابد.

بنابراین از عصر امروز تا اوایل روز چهارشنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وزش باد (گاهی شدید) و احتمال گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی، همچنین وقوع بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی نقاط (عمدتا قسمت های شمالی و مرکزی) استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اوایل روز چهارشنبه به تدریج جریانات نسبتاً شدید شمال غربی جایگزین جریانات جنوبی می شود که تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و دمای هوا نیز در روزهای پایانی هفته کاهش محسوسی می یابد.

سواحل استان و خلیج فارس از اواخر روز دوشنبه تا پایان هفته به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. بر این اساس:

آسمان: کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و از بعد از ظهر امروز در قسمت های شمالی و مرکزی (به ویژه بر روی دریا) همراه با وزش باد گاهی گردوخاک و از شب در برخی ساعات بارش پراکنده باران و رعدوبرق
جهت وزش باد: غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت
ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فرا ساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر

به گزارش ایسنا، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۹، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۳۴ و مد دوم ساعت ۲۰:۳۹ می باشد.

خلیج فارس مواج می شود

پیرو اطلاعیه شماره ۴۶ شنبه مورخ ۳ اسفند ۹۸ و با توجه به افزایش ناپایداری های جوی و دریایی، از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید با جهت جنوب شرقی و روز چهارشنبه به سبب وزش باد شدید با جهت شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان کاملا مواج و متلاطم خواهد بود. انتظار می رود در ساعاتی از روزهای سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از ۲/۵ متر برسد. طی همین مدت خیزش گرد و خاک در برخی نقاط و همچنین وقوع رگبارهای پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وزش باد شمال غربی و تلاطم دریا در سواحل جنوبی طی روز پنج شنبه تا اواسط روز جمعه همچنان ادامه خواهد یافت.
 
زمان شروع : اواخر روز دوشنبه (۰۵/۱۲/۱۳۹۸)
نوع مخاطره: وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید (گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت)
منطقه اثر : سواحل استان و خلیج فارس
اثر مخاطره: افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲/۵ متر ، گاهی گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی
زمان پایان: اواسط روز جمعه (۰۹/۱۲/۱۳۹۸)

طی این مدت توصیه می شود به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از ترددهای دریایی اجتناب شود.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیلومتر در ساعت شمالی و مرکزی روز چهارشنبه وزش باد شدید ارتفاع موج خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز در برخی ساعات وزش باد و احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی استان، دریا در این نواحی در ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر امروز به نسبت متلاطم خواهد بود.

وی گفت: طی روز چهارشنبه، در ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان امکان رشد ابر و ناپایداری موقت به صورت وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

محمدی اضافه کرد: از روز جمعه نیز دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: آسمان غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و فراساحل مرکزی و شمالی استان در ساعاتی از روز ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر 6086225

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا