Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:42:24 GMT

ملخ‌های مهاجم قشم را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۳۳۰۸

ملخ‌های مهاجم قشم را ترک کردند

فرماندار قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: احتمال می‌رود ملخ‌های موجود از نوع بالغ و پروازی بوده اند که از جزیره قشم عبور کرده‌اند.

علیرضا نصری افزود: در پی مشاهده دسته های ملخ در روستای دولاب قشم، عملیات ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی در ۸۰۰ هکتار از مراتع و روستاهای غرب جزیره آغاز شد.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قشم ادامه داد: دو اکیپ توسط اداره جهاد کشاورزی و مدیریت امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم عملیات دیده بانی، ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین یک اکیپ آموزش دیده و مجهز به سم و سمپاش در روستای دولاب مستقر است تا در صورت مشاهده دسته‌های ملخ با آنان مبیارزه شود.

نصری خاطرنشان کرد: مردم و دهیاران روستاهای غرب جزیره نیز اطلاع رسانی شده که در صورت مشاهده دسته های ملخ به سرعت اداره جهاد کشاورزی و یا فرمانداری قشم را مطلع نمایند.

از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته تا کنون بیش از ۶۴۰ هکتار از مراتع این شهرستان در  منطقه‌های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شد.

بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ستاد پیشگیری استان هرمزگان قشم ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ستاد پیشگیری استان هرمزگان قشم ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی ستاد پیشگیری استان هرمزگان قشم ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی