Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@05:37:08 GMT

کشف فسیل 46 هزار ساله یک پرنده در سیبری

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۳۳۵۴

کشف فسیل 46 هزار ساله یک پرنده در سیبری

محققان بعد از دو سال بررسی دقیق فسیل تقریباً سالم یک پرنده یخ زده که در منطقه بلایاگورا در جنوب شرق سیبری کشف شده، قدمت این فسیل را ۴۶ هزار سال تخمین زده اند.

 فسیل یادشده با همکاری متخصصان سوئدی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مشخص شده که پرنده مذکور از خانواده چکاوک‌های شاخ دار بوده و مونث است.

چکاوک شاخدار پرنده‌ای از راسته گنجشکسانان و از تیرهٔ چکاوکیان و به طول ۱۶ سانتیمتر، گونه‌ای با سر و پرهای تاج مانند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دی ان ای این پرنده را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده‌اند و تحلیل ژنتیکی آن حاکیست که اجداد پرنده مذکور در سیبری و مغولستان ساکن بوده‌اند و تا به امروز نیز به حیات خود ادامه داده‌اند.

پژوهشگران می‌گویند با بررسی سیر تکامل این پرنده می‌توان به سرنوشت برخی پرندگان دیگر در عصر یخبندان نیز پی برد. محققان قصد دارند در آینده با استخراج کامل ژنوم این پرنده آن را با ژنوم دیگر چکاوک‌های شاخدار مقایسه کنند./ مهر

کشف فسیل 100 میلیون ساله در استرالیا

 


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی همچنین درباره مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید صنعتی ابزار دقیق هسته ای
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله و حمام سنگی دو جاذبه گردشگری کبودراهنگ
  • موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله و حمام قدیمی سنگی دو جاذبه گردشگری شهرستان کبودراهنگ
  • اولین حیوان تاریخ؛ قدیمی‌ترین جانور روی زمین را ببینید!
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • نوروز در هفت آسمان
  • ضربه دقیق تیلمانس؛ گل اول بلژیک به انگلیس (انگلیس 0-1 بلژیک)
  • انسان‌ها از چه زمانی شروع به حرف زدن کرده‌اند؟