Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از اجرای طرح کاپ (طرح کاهش پسماند) در مدارس، سازمان ها و میادین میوه وتره بار منطقه خبر داد و گفت: با این طرح سلامت و بهداشت بیشتری در شهر شاهد خواهیم بود.

امتداد :معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از اجرای طرح کاپ (طرح کاهش پسماند) در مدارس، سازمان ها و میادین میوه وتره بار منطقه خبر داد و گفت: با این طرح سلامت و بهداشت بیشتری در شهر شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد ، “حمیدرضا فرخی” در این باره گفت: به منظور فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و کاهش تولید پسماندهای خشک و تر و جداسازی زباله ها طرح کاپ تا به امروز در ۲۲ مرکز آموزشی پیش دبستانی ،دبستانی ، میادین میوه و تره بار، مراکز درمانی بهداشتی، و ادارات وابسته به شهرداری منطقه چهار اجرایی و کد گذاری مخازن و نصب لیبل بر روی مخازن ۲۴۰-۱۲۰-۶۰ لیتری و ۲۴۷۵ کارتن پلاست انجام شد.

وی با تشریح طرح کاپ گفت: ما در این طرح به دنبال راه هایی هستیم که پسماند کمتر تولید شده و در مرحله بعد تا جای ممکن دفن نشود و بازیافت پسماند از مبدا آغاز و باقیمانده غیر قابل استفاده آن تبدیل به انرژی شود.

فرخی با اشاره به نقش آموزشی این طرح به خصوص در مدارس گفت: آموزش ، فرهنگسازی پایه ای و بنیادی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر راجع به مسائل بهداشتی و زیست محیطی به خصوص در میان نوآموزان و نوجوانان ازگام های اساسی به شمار می رود.

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح مخازن جدید در داخل مراکز مذکور نصب شده و مخازن تفکیک می شوند، مخازن پسماند تر به صورت روزانه تخلیه شده و این فوریت برای پسماندهای خشک وجود نخواهد داشت. این شیوه جدید به صورت تدریجی انجام خواهد شد و ابتدا از ساختمان های بزرگ و ادارات آغاز می شود و طبق برنامه در چند سال آینده بیشتر مخازن بزرگ از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل از شهرک رشدیه و شهرک زعفرانیه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، در این طرح که از شامگاه _دوشنبه سوم اردیبهشت_ آغاز شده است، پسماندهای شهری تفکیک و به صورت شبانه و خانه به خانه از جلوی در منازل جمع‌آوری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه پنج تبریز با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع تراکت، برقراری ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و کسبه محل، این طرح را از شهرک آزمایشی آغاز کرد.

در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند به صورت شبانه و خانه به خانه، شهروندان پس از نصب اپلیکیشن behroob.ir پسماندهای قابل فروش را تفکیک و آدرس خود را در سامانه برای فروش بارگذاری می‌کنند، سپس پسماندهای غیرقابل فروش را بعد از تفکیک در منزل خود قرار می‌دهند.

ساعت جمع‌آوری پسماندها ۹ شب تعیین شده و لازم است شهروندان در این ساعت پسماندهای خود را برای جمع‌آوری در مقابل در منزل خود قرار دهند. هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست را مهمترین دستاورد این طرح اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در این خصوص با همکاران شهرداری همکاری کنند.

شهرداری منطقه ۲ پایلوت جمع آوری شبانه زباله

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز اظهار کرد: این طرح از ناحیه یک منطقه دو تبریز به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح از خدمات‌رسانی بهتر در راستای رفاه حال شهروندان دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر به هنگام تخلیه باکس‌ها به ویژه ممانعت از ترافیک در مسیرهای اصلی، جلوگیری از استهلاک خودروهای جمع آوری زباله، اتلاف سوخت، انرژی و زمان از دیگر مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو تبریز با تاکید بر اینکه شهروندان با هدف رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها و در راستای اجرای مفید این طرح، از آن‌ها درخواست می‌شود با کارگران تلاشگر حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

کد خبر 747137

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان