Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:24:11 GMT

«سامسونت» نماینده قم در جشنواره تئاتر روح الله شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۳۵۰۲

«سامسونت» نماینده قم در جشنواره تئاتر روح الله شد

محمود مراد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتخاب نمایش سامسونت در بخش بازبینی بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر روح الله خبر داد و اظهار کرد: این نمایش به عنوان نماینده قم در این جشنواره حضور دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ نمایش از سراسر کشور به بخش بازبینی این جشنواره راه یافتند، گفت: این نمایش که سال گذشته در جشنواره آیات شرکت کرده بود در بخش نمایش نامه توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و برای این جشنواره نیز در تلاش است که به عنوان نماینده قم پیروز رقابت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان نمایش سامسونت، با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش بیان کرد: نمایشنامه خیابانی سامسونت نویسنده و کارگردان را به صورت شخصی برعهده داشتم و بازیگران آن را آقایان احسان عبدی، حسن زارعی و ابوالفضل مختاری تشکیل می‌دهند.

مرادی جهان با اشاره به داستان این نمایش بیان کرد: نمایش سامسونت داستان سه جوان دزد است که از خانه فردی کیف سامسونتی را دزدیده‌اند و در حال تقسیم پول و… داخل کیف هستند که یکی از آنها به نام فرهاد کیف را نگاه کرده عکس امام خمینی (ره) و شهدا و چفیه و پلاک و کتاب قرآن داخل کیف را دیده و آنان را مجبور می‌کند که کیف را پس بدهند و ماجراهایی در این زمان رخ می‌دهد که مخاطب را با خود همراه می‌سازد.

وی در پایان سخنان خویش با تأکید بر اینکه بازیگران نمایش سامسونت حدود ۲ ماه است که مشغول تمرین هستند، گفت: این نمایش در ایام دهه مبارک فجر نیز در دبیرستان‌های استان قم به اجرا رسید که مورد اقبال دانش آموزان قرار گرفت.

کارگردان نمایش سامسونت خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر روح الله از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه امسال برگزار و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

کد خبر 4861954

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن زارعی قم نمایش خیابانی انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند استان گیلان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد