Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه فاضلاب شهری آشخانه با اعتبار ۷۱۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه فاضلاب آشخانه گفت: با افتتاح پروژه فوق، تاکنون ۲۳۳ تصفیه خانه در سطح کشور به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۶۵ تصفیه خانه مربوط به دولت تدبیر و امید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر رضا اردکانیان اظهار داشت:امسال در کنار ساخت و سازهای وسیع، گام های بلندی با حمایت دولت در جهت یکپارچه سازی ساختار آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده است.

این مقام مسئول یاداورشد: از این به بعد استانها تنها توسط یک شرکت باعنوان شرکت آب و فاًضلاب استان اداره می شودکه این امر موجب تسریع در اجرای پروژه ها خواهد شد و امیدواریم تا نیمه سال آینده آثار این یکپارچه سازی را در سطح استانها مشاهده کنیم.

وی درادامه گفت: پروژه‌هایی که امروز در بخش برق افتتاح می‌شود هم پست مهم ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ اسفراین _ بجنورد نقش مهمی در پذیرش سرمایه‌های وسیعی در این استان خواهد داشت.

اردکانیان گفت: هنوز راه های طی نشده بسیاری را داریم هرچند دستاوردهای بزرگی عرضه  رکرده ایم اما باید یاد بگیریم که قدر داشته های خود را بدانیم.

 

وی گفت: در حال حاضر در استان ۴۲ پروژه با پیشرفت متوسط حدود ۵۰ درصد در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در دست اجرا داریم که سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی وجود فاضلاب و تصفیه خانه ها را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی عنوان کرد و افزود: جمع آوری فاضلاب و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در ارتقا سطح بهداشت عمومی تاثیر گذار است و هم این منبع جدید آب می تواند در سایر بخش ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی  در هجدهمین هفته پویش هرهفتهالفب_ایران، در آیین بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد و خط ۴۰۰ کیلوولت تغذیه پست بجنورد- اسفراین گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان به بهره برداری می رسد.

 دکتر محمد علی شجاعی نیز در آیین افتتاحیه تصفیه خانه شهر آشخانه با بیان خبر فوق گفت: از 24 شهر. استان تنها 4 شهر دارای تصفیه خانه است که امیدوار هستیم با عنایت وزیر محترم نیرو 4 شهر دیگر مرکز استان به داشتن تصفیه خانه فاضلاب مجهز شود.

وی افزود: به عنوان مقام عالی دولت در استان آمادگی پیگیری های لازم برای ساخت تصفیه خانه شهرهای گرمه، جاجرم، راز و فاروج هستم که امیدوار هستیم در ردیف بودجه ماده 23 قرار بگیرد.

شجاعی خاطرنشان ساخت:  برای ساخت اینگونه تصفیه خانه ها تلاش های بسیاری صورت گرفته که به خود میبالم مدیران توانمندی در استان دارم که پیگیر مشکلات مردم هستند و برای اتمام کار شبانه روز در حال تلاش بوده و زحمات خود را به ثمر می‌رسانند.

وی ادامه داد: اگر حلقه های تلاش و توسعه به هم متصل نباشد قطعا هیچ کاری صورت نمیگیرد و تلاش های بسیار موجب می‌شود حلقه اتصال بین وزارت صورت گیرد تا شاهد افتتاح این گونه پروژه ها باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به افتتاح فاضلاب پروژه مساکن گلستان شهر بجنورد نیز گفت:شروع اجرای شبکه فاضلاب مساکن گلستان شهر بجنورد از سال ۹۷ بوده و در شهریور ۹۸ اجرای شبکه فاضلاب به اتمام رسید.

وی گفت:  شبکه جمع آوری فاضلاب این منطقه به طول  ۲۵ کیلومتر و خط انتقال انتقال به طول۵/۵ کیلومتر اجرا شده است.

ساقی خاطرنشان ساخت:عملیات نصب انشعاب فاضلاب گلستان شهر نیز در دی ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز با بیان اینکه با اجرای این طرح، امنیت بهداشتی مردم تامین خواهد شد، افزود: اجرای این طرح، سالانه از ورود ۲.۱ میلیون متر مکعب فاضلاب خام به محیط زیست جلوگیری می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جهش خوبی در افتتاح پروژه ها داشته ایم گفت: خوشبختانه تاکنون 2 پروژه فاضلاب به بهره برداری رسیده که این  پروژه ها شامل : افتتاح تصفیه خانه فاضلاب آشخانه، ارتقاء تصفیه خانه اسفراین از 8 هزار به 16 هزار ، و سال آینده نیز شاهد بهره برداری فاضلاب شیروان خواهیم بود.

ساقی درپایان یاداورشد: با توجه به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در شمال شهر و همچنین نفوذناپذیری خاک در نواحی جنوبی شهر آشخانه،  مشکلات زیادی در دفع سنتی فاضلاب وجود دارد از این رو اجرای این پروژه ضروری به نظر می رسید.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افتتاح تصفیه خانه بهره برداری تصفیه خانه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب