Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@10:31:21 GMT

افتتاح منطقه یک بزرگراه تهران - شمال ؛ 6 اسفند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۳۷۴۹

افتتاح منطقه یک بزرگراه تهران - شمال ؛ 6 اسفند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیشرفت فیزیکی منطقه یکم آزادراه تهران شمال به طول 32 کیلومتر از سال 93 شدت گرفت و این پروژه بهمن ماه امسال به پایان رسید.

23 بهمن ماه بود که به درخواست رئیس‌جمهور این پروژه برای بهره‌برداری آزمایشی باز شد و روز 23 اسفند به مدت 2 ساعت زیر بار عبور ترافیک رفت و پس از آن نیز روز 24 اسفند بهره‌برداری آزمایشی از این مسیر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن مقرر شد که در اسفندماه این پروژه بهره‌برداری رسمی شود، در این راستا قرار است روز آینده منطقه یک آزادراه تهران - شمال با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان ارگان‌های دست‌اندرکار جاده به بهره‌برداری رسمی برسد.

بنابر این گزارش، منطقه یک آزادراه تهران - شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان شروع می‌شود و تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

این مسیر 32 کیلومتری موجب کاهش 65 کیلومتری فاصله تهران تا چالوس می‌شود.

مقرر شده است فعلاً خودروها پس از خروج از منطقه یک آزادراه وارد محور قدیم کرج - چالوس شوند.

این مسیر آزادراهی جزو محورهای دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد.

وجود تونل‌های طویل با استاندارد بالا، جت‌فن‌های پیشرفته، تونل‌های دسترسی، پل‌های خاص و روکش بتنی از ویژگی‌های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست طراحان و شرکت‌های ایرانی اجرا شده است.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 افتتاح منطقه یک بزرگراه تهران - شمال پیشرفت فیزیکی منطقه یکم آزادراه تهران شمال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: منطقه یک آزادراه آزادراه تهران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • پیش بینی تنش آبی در بزرگترین دشت شالیزاری مازندران
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود