Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در واکنش به بسته شدن برخی مرزها توسط کشورهای همسایه، گفت: زمانی که سازمان بهداشت جهانی برای مناطق مختلف جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد، طبیعی است اقدامات صورت گرفته، باید به صورت جمعی باشد.

وی افزود: در زمانی که کشور ما آلوده نشده بود، ما نگرانی‌هایی داشتیم و بعد از آنکه ویروس وارد کشور ما شد، کشورهای همسایه نگرانی‌هایی داشتند و این موضوع طبیعی است؛ این موضوع نباید مانع مراودات مردمی یا حتی صادرات و واردات بین کشورها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: وزارت امور خارجه از طریق سفارت‌خانه‌ها رایزنی‌هایی را با مقامات کشورهای همسایه شروع کرده تا به آنها اطمینان داده شود، هیچ گونه موارد مشکوکی از مرزها عبور نخواهند کرد.

موسوی افزود: از جمله بحث‌های مربوط به گواهی سلامت و بحث کالاها مطرح است که بتوانیم با کمک یکدیگر در این شرایط با کشورهای منطقه، ضمن درک نگرانی‌های یکدیگر مراودات را به شکل مطلوب ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: بعید است اقدام به بستن مرزها مستمر باشد و این اقدامات موقتی و به منظور پیشگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خود ما نیز در برخی موارد و بحث ویزا به اتباع خارجی در حال فکر کردن روی کاهش صدور این مسائل هستیم،افزود: طبیعتا طرف مقابل هم همینگونه است.

موسوی گفت: امیدواریم با سرعت و جدیتی که بر روی مبارزه با ویروس«کرونا» شده، به زودی شاهد روند معکوس ابتلا به این بیماری باشیم و بتوانیم خبر خوش را به مردم کشورمان و کشورهای همسایه بدهیم؛ اطمینان دهیم که هیچ خطری متوجه آنها نخواهد بود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه سیدعباس موسوی کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

 رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟