Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پارلمان عراق اعلام کرد که نشست ویژه رای اعتماد کابینه وزیران دولت جدید این کشور را روز پنجشنبه آینده برگزار خواهد کرد. تاریخ انتشار: 14:59 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۸۴۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛پارلمان عراق گزارش داد که نشست رای اعتماد کابینه دولت جدید روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق روز پنجشنبه آینده را به عنوان زمان برگزاری نشست رای اعتماد به کابینه وزیران دولت «محمد توفیق علاوی» تعیین کرده است.

شبکه السومریه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: رئیس پارلمان عراق روز پنجشنبه را به عنوان تاریخ نشست ویژه برای رای اعتماد به دولت جدید تعیین کرده است.

بر اساس گزارش السومریه نیوز، این نشست در صورتی برگزار خواهد شد که تا 48 ساعت قبل از آن لیست وزرا و برنامه دولت جدید به پارلمان ارائه شود.

پیش از این «حسن کریم الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق اعلام کرده بود که نشست ویژه رای اعتماد به کابینه وزیران «محمد توفیق علاوی» به جای روز دوشنبه، روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

گزارش‌ ها حاکی از اختلاف نظر میان «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق، با برخی از اعضا بر سر زمان برگزاری نشست رای اعتماد است.

بیشتر بخوانید:

جناح‌ های سیاسی به علاوی در تشکیل کابینه آزادی عمل دادند نشست پارلمان عراق برای رای اعتماد به کابینه علاوی به تعویق افتاد

محمد الحلبوسی که از مخالفان محمد توفیق علاوی به شمار می‌رود، پیش از این اعلام کرده تا زمانی که لیست وزرا را دریافت نکند زمان برگزاری نشست رای اعتماد را تعیین نخواهد کرد.

چهارشنبه هفته گذشته محمد توفیق علاوی در یک بیانیه تلویزیونی خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمان عراق برای رای اعتماد به کابینه جدید شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق محمد توفیق علاوی رای اعتماد به کابینه رئیس پارلمان عراق محمد توفیق علاوی نشست رای اعتماد برگزاری نشست برگزار خواهد روز پنجشنبه دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال