Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:03:43 GMT

درآمدزایی شهرداری‌ها زیربنای عمران شهرهاست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۴۱۲۹

درآمدزایی شهرداری‌ها زیربنای عمران شهرهاست

حمزه ذاکر روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار شهر کاخک گناباد افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در کنار دیدگاه اقتصادی و با نگاه درآمدزایی و جذب سرمایه گذار با اولویت سرمایه گذاران بومی از تمام ظرفیت‌ها به عنوان بستری برای توسعه و عمران مناطق خود بهره بگیرند.

وی ادامه داد: شهرهای مناطق جنوبی استان خراسان رضوی به خصوص شهرستان گناباد از غنای فرهنگی و تاریخی برخوردارند و این مسایل موجب افزایش تعامل و همکاری شهروندان در انجام طرح‌های عمران شهری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالی که در برخی مناطق استان با مشکلاتی در روند وضع و اجرای قوانین در شهرها مواجه هستیم ولی با تعامل شهروندان این مشکلات در مناطق جنوبی استان بسیار اندک است.

ذاکر با بیان اینکه نمی توان شهرها را بدون دانش مدیریت شهری اداره کرد افزود: شهرداران باید با چارچوب و قوانین این مدیریت آشنایی و اشراف کافی داشته باشند و آنها را مطالعه کنند زیرا شهرداران در خیلی از مواقع به دلیل ناآشنایی با مقررات حقوقی و قوانین و اطلاعات مدیریت شهری اقداماتی بر خلاف ضوابط و مقررات انجام می دهند.

وی ادامه داد: شهرداران در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود اطلاعات از ظرفیت‌های حقوقی در فرآیند مدیریت شهری بهره نمی گیرند در حالی که با آگاهی کامل می توان به عنوان یک ابزار قدرت از آنها بهره گرفت و این اداره کل از طریق افزایش ارتباط و برگزاری جلسات مستمر با شهرداران برای ارتقای آشنایی آنان با قوانین و مقررات در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند. 

وی با تاکید بر افزایش توجه شوراها به تصویب مصوباتی در جهت توسعه و عمران مناطق خود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ مصوبه ارسالی از شوراهای اسلامی استان به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ارسال و مورد تایید قرار گرفته است.

فرماندار گناباد هم گفت: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و تشدید تحریم‌های اقتصادی بیشترین خدمات را طی سنوات گذشته به شهرداری‌ها انجام داده  که  از مصادیق بارز آن می‌توان به تامین تجهیزات مورد نیاز و پیگیری تصویب بهره گیری بیشتر شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

حامد قربانی با اشاره به افزایش تعامل شوراهای اسلامی با شهرداری‌ها بر منبای نیازهای واقعی مردم افزود: شوراها باید بستر خدمات بهتر شهرداری‌ها را هموار کنند.

وی ادامه داد: تعداد شهرداری‌های شهرستان گناباد در آینده نزدیک از سه شهرداری به پنج شهرداری افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه با شایعه پردازان در خصوص ویروس کرونا در شهرستان گناباد با قاطعیت برخورد می شود گفت: برخی افراد در آستانه انتخابات با کلید وایژه کرونا به دنبال کاهش مشارکت مردم بودند و امروز هم از این مساله برای نیل به اهداف سوء خود بهره می گیرند که باید نسبت به این مسائل هوشیاری خود را حفظ کرد.

در این مراسم علی افتخاری نسب به عنوان بیست و چهارمین شهردار کاخک از توابع شهرستان گناباد معرفی و از خدمات محسن زاده سلیم شهردار سابق و زهرا فرهنگی سرپرست شهرداری این شهر قدردانی شد.

بخش ۱۳ هزار نفری کاخک در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان گناباد قرار دارد و ۶ هزار نفر از این جمعیت در شهر و بقیه در مناطق روستایی این بخش ساکن هستند.

سابقه شهرداری در کاخک گناباد به سال ۱۳۱۹ و حدود ۸۰ سال قبل برمی‌گردد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات سرمایه شهرداری مالیات بر ارزش افزوده مراسم تودیع و معارفه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان گناباد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • خدمات عدالت محور شهرداری در مناطق مختلف شهر قم قابل تحسین است
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ در این ۲ بوستان اتراق نکنید